Galactic Civilizations 2 : Dread Lords
  • PetruZ
    #593
    Már az 1/4 sem teljesen igaz, mert súlyozott értékek vannak, a pontos képletek fent vannak vhol a GC2 wiki-n.

    A farmok a max. populációt növelik. Ezen felül a xeno farm tech-ek tovább duplázzák a növelést, amivel piszok gyorsan el lehet szaladni a túlnépesedébe és a morál fénysebességgel esik le.

    Ha a terraformálás alatt a nem meghódítható bolygók kolonizálását érted, akkor ilyen formában nem létezik. Vannak olyan bolygók, amelyek kezdetben vörös jelzésűek, ezekre nem lehet építkezni, amíg nincs megfelelő típusú tech. A jelzés (vagy a bolygóra kattintva a felirat) mutatja, milyen típusú a bolygó. Ilyen pl. a toxic world, az aquatic, meg a heavy gravity. Külön tech tree van rájuk, mindegyik bolygótípusra két szinttel, hosszú idejű fejlesztésekkel. Az első szinten már lehet letelepülni az adott típusú bolygóra, de ilyenkor a termelés még nagyon kicsi és lassú. A második szint kifejlesztésével lehet teljesen birtokba venni a bolygót.

    A morál befolyásolja az adók mennyiségét és a termelést, mint százalékos érték. Ez bolygónként változó, ill. a fajok között is nagy eltérések vannak. Ezen kívül a morál fordítottam arányos a bolygót ért idegen befolyás (influence) mértékével is. Ha a morál alacsony, lázadás törhet ki, amikor nincs termelés. Emellett ha a termelt influence-t meghaladja az idegen influence (zárójelben látszik az IP érték után), akkor esély van arra is, hogy elpártol a bolygó, átáll a másik frakcióhoz. Ha nincs befolyásolás, de alacsony a morál és lázadás tör ki, akkor függetlenné is válhat.

    A manual azért nem tér ki pontosan ezekre, mert minden nagyobb patch és kiegészítő hozzányúlt az arányokhoz, javította a kapcsolatos bug-okat. :)