• Anotino
    #68
    Eleg sok a pontatlansag a temaval kapcsolatban, ha nem gond, kiigazitanek eztazt, vegeztem nemi researchot a temaban a szakdolim miatt.

    "az emberi szem másodpercenként 24-26x pásztázza végig a látómezőt"
    az emberi szem nem igy mukodik.

    Az emberi szem kepes egy masodperc kb ketezred reszeig tarto fenyt is erzekelni, ez amire kepesesek vagyunk biologiailag. Aki nem hiszi, nyugodtan jatszadozzon el egy stroboszkoppal. Ennyit kene elerni, hogy a valo eletben tapasztalt mozgo latvanyt pontosan utanozzuk, am ez nem lehet, es nem is cel egyelore.

    20-24 kepkocka masodpercenkent, amit mar kepes az agyunk folyamatos latvanynak elfogadni. Ez persze nem lesz tul termeszetes feeling, ezen segithet az altalad emlitett motion blur, affele tuneti kezeleskent. Jatekoknal tenyleg nem tulzottan alkalmazzak. Erdekesseg, hogy blur nelkul 120 fps lenne az idealis, kb ennel a frissitesnel 'kapcsol be' az emberben egy affele termeszetes motion blur hatas. Szoval a helyzet korantsem remenytelen :)

    Quakezni 60 fps keves lenne, de ezt barmelyik jatekos aki valamilyen szintet elert elmondhatja. (nem azert mondom ezt mert akkora maestro, ubermensch, meg fanatic emberre gondolok, hanem olyanra akinek fontos, hogy kb fel tudja venni a versenyt az elmezonnyel, nem csak a hetvegi lanon kell lodoznie a haverokkal)
    Nezzunk egy egyszeru peldat, a celzas problemajat. Ez ugye eleg alapveto a jatek szempontjabol, es az egesz fps mizeria fo okozoja. A masodperc toredeke alatt kell reagalnod, es egerrel a kello helyre pozicionalnod a latomezod kozepet (a celkereszted). Mondjuk 60 fps-ed van, radlonek oldalrol, legyen fel masodperc az az ido amit elfogadunk celzasi idonek (a valosagban ennel sokkal kisebb). Az illeto nincsen kozel, teszemazt 1 fokot foglal el a latomezodbol(1024-es felbontasnal ez kb 10-12 pixel, tehat ez nem is kicsi). 90 fokos fordulatot kell megtenned, hogy becelozd az emberket, fel mp-ed van ra, 30 kepkocka all rendelkezesedre. Tehat egyenletes fordulasi sebesseggel szamolva kepkockankent 3 fokot fordul a kep. De itt jon a bokkeno: a celszemely csak 1 fokot foglal el a kepernyobol... neked egy 3 fokonkent ugralo keppel kell pozicionalod, hogy beleess egy 1 foknyi mezobe. Hat nem lesz egyszeru dolgod, legtobbszor nem sikerul elsore es utana kell igazitanod. Ez az ido pont eleg arra, hogy 10-bol 9x alulmaradj a masik ellenfellel szemben, akinek nincs a tiedhez hasonlo 'hendikepp'je. Sajna ezen a probleman motion blur nem segitene.

    Szoval probaltam kozertheto lenni, ebben nincs semmi mitosz, nem szubjektiv velemeny, nem feltetlenul izles dolga, csak egy kis biosz es matek.