• BiroAndras
    #187
    "Én ismerek kb. öt embert, aki kocsival közlekedik a városban - nekik az arányaik lényegesen rosszabbak. Reggel mindig szentségelnek, mert megint másfél óra lesz bejutni, de kocsiba ülnek."

    Ha a külvárosokból jönnek, akkor nem csodálom. De arra csak akkor alternatíva a BKV, ha HÉV vagy metró van a környéken. Különben még mindíg a kocsi a jobb.

    "A lakásomtól, ami légvonalban kb. 4 kilométer munkahelyemtől, exem többször bevitt reggel 8 körül. Kivétel nélkül körülbelül fél órába került kocsival. BKV-val fixen 25 perc, biciklivel 15."

    Természetesen így én se járnék kocsival.

    "Olyankor kellene taxit hívni..."

    Ami sokkal drágább, mint ha saját kocsival járnék.

    "Én évekig jártam be piros metróval. Talán ha kétszer volt 4 év alatt, hogy nem járt reggel. Kocsival hányszor fordul elő baleset, útlezárás, műszaki hiba? Hányszor túrják fel egy évben könyékig kedvenc utadat?"

    Lehet, hogy kocsival többször akadsz el, de nem olyan gyakran, hogy az már probléma legyen.
    És ha busszal vagy trolival jársz, akkor a dugó ugyanúgy probléma.

    ""Használt kocsi"
    Akkor a fenntartási/javíttatási költségre fizetsz ki ugyanannyit."

    Vagy nem. Meg kell nézni, hogy mit veszel. És még ha drágább is kicsit, bőven megéri, mert több millióval olcsóbban kapod meg.
    De ha új kocsit kéne vennem, akkor kisebbet vennék, és akkor jóval olcsóbbra jönne ki a fenntartása is, mint amivel számoltál.

    "A mai autószerelési árak mellett még többet adsz ki rá, mint egy új autóra."

    Jó szerelő kell.

    "Budapesten az az a hely, aminek a képét be lehetne ragasztani a "rendszeresen dugó" címszó mellé a lexikonba."

    Attól függ, hogy hol és mikor. És a nagy forgalom és a dugó nem ugyanaz. Ha csak 30-as átlaggal tudsz menni, az is gyorsabb a BKV-nál (mert az a megállókban tölt sok időt).

    "Mint mondtam, a napi munkábajárás a legszélsőségesebb eset. Nem ez a kocsi alternatívája, hanem a BKV + taxi + bicikli."

    Én már 2 éve BKV-val járok. Néha tudtam kocsival is menni (elégszer, hogy pontos adatokat tudjak), és messze gyorsabb és kényelmesebb a kocsi. Az meg az én szubjektív döntésem, hogy ez mennyi pénzt ér meg nekem.

    ""A baj az, hogy szanaszét laknak az emberek, nem egymás mellett."
    Kedves párod is? Esetleg ő is a belvárosban dolgozik? Ráadásul a kocsit közös háztartásból látjátok el, tehát nem igaz, hogy az autó is kevesebbe kerülne."

    Egyik sem.

    "Ezt hívják úgy, hogy rosszindulatú értelmezés. Nyilván arra gondolok, hogy ARÁNYTALANUL nagy pénzkidobás."

    Az hogy mi éri meg és mi nem, az anyagi helyzettől, és szubjektív értékítélettől függ. Nekem megéri. Pont.

    "Egy számítógép százezer forint"

    Vagy 300/év.

    "Nyilván vannak olyan döntéseink, amelyeknél a szubjektív szempontok kárpótolnak az anyagi veszteségért, ezért bár a döntés pénzkidobás, mégsem minősül irracionálisnak."

    Naugye.

    "Leírtam, hogy BKV + taxi kombinációval milliókat spórolhatnál, ezt te sem vitatod. Pro annyit tudsz felhozni, hogy szeretsz vezetni és kényelmes. Ez az, ami téged kompenzál ennyi pénzért. Én úgy ítélem, hogy ezért évente közel egy milliót kiadni elképesztő irracionalitás."

    A pénz nem cél hanem eszköz (legalábbis nekem). Van adott mennyiségű lóvé (szenrencsére nem kevés), amit vagy elköltök, vagy gyűjtöm. És ha gyűjtöm, akkor mire? Milyen értelmesebb felhasználása lenne?
    Akkor már inkább kevesebbet dolgozok, ha nem élvezhetem a megkeresett pénzt. De ezzel a hozzáállásal ismét csak az őskorba jutunk vissza.

    "Csak úgy tudnám bizonyítani, hogy más esetben te is irracionálisnak ítélnéd meg saját magad, ha az elején felkínáltam volna neked a lehetőséget: "nézd, szeretném, hogy naponta 40 percre beülj egy helyre, ahol mindenféle emberek mennek el melletted. Közben olvashatsz, gondolkodhatsz, csak ott kell lenned. Ezért óránként 3600 forintot fizetek. Elvállalod?" Szerintem racionális pillanataidban azt mondanád, igen, sőt, megkérdezed, hogy hogy lehetne esetleg heti 40 órában csinálni. Most viszont már tudod, mire megy ki a játék."

    Nem az autóban ülést fizetem meg, hanem azt, hogy gyorsan és kényelmesen jutok el a munkahelyemre, meg bárhová.
    És he én irracionális vagyok, akkor mit mondassz azokra, akik sokkal kisebb fizetésből is vesznek autót?

    "De a te példád nem ez, hanem pontosan az az eset vagy, aki kizárólag pszichológiai faktorokból kifolyólag az autó mellett dönt egy olyan városban, ahol az az egyik legrosszabb megoldás"

    Kipróbáltam vele és nélküle is. És úgy döntöttem, hogy nekem megéri.

    "Meg olyat, aki kocsit vesz havi százezres részletre, pedig albérletben lakik."

    Na az valóban irracionális. Nekem nem a pénz jelenti a legnagyobb gondot.

    "például hozzád hasonlóan a BKV említésekor azonnal zsebtolvajokat, csöveseket és szardíniát említenek (12 év alatt nem zsebeltek ki BKV-n)"

    Mint mondtam, 2 éve BKV-zom. Tényekről beszélek. Jó, az igaz, hogy engem sem zsebeltek még ki, de én jó helyen tartom a pénzem, és figyelek is (<- kényelmetlenség és stressz).