• Papirzacsi
    #82
    Tényleg jelentő a különbség köztük.Az fsben állítólag ne mérzed ha csúszik a gép, az Il2ben meg nem is csúszik. A légcsavaros gépeknél megszokottal ellentétben az il2ben az oldalkormány használata leredukálódik célzásra, illetve fel és leszállásra. Repülés közben nem is igen kell használni...
    Ja bocs, azóta van új flightmodel az il2höz. Ahol végre repülés közben taposni kell a pedált. Bár az uccsó verzió amit próbáltam ultragáz volt a levegőben, hogy a föld irányíthatatlanságról már ne is beszéljek. Érdekes fordulat, de az il2 korábbi FMjében a földi irányíáts jó volt a farokfutósokkal, az orrfutósokkal meg szinte lehetetlen. Ez most megfordult.
    De ha itt tartunk, pl az il2 és a lockon is elég szarul viselkedika földetérés pillanatában. Az il2ben olyna furcsán taszítja a föld a gépeket, ami lássuk be nem áll közel a valósághoz. A Lockoban meg pont az ellentéte. Ott letapadnak a égpek a földre. Még ha egy futót érintek oda, akkor is hirtelen lebassza magát 3pontra. Hogy az elpattanásáról már ne is beszéljek... Ja persze tudom, ott a flaming cliffs, amiben húdejó a FM. Hát tényleg jó, de csak a szu-25 féléknél.Az A10 pl ucsan úgy letapad a földre leszálláskor.
    De elég csak a Lockon oldalszeles fel és leszállását említeni. Hát nem tudom honnan másolták bele a "fizikai" modelt, de ezért már általános hetedikben megbuknának fizikából.
    Fura, hogy említed a valós repülési-időjárási körülményeket. Pont az fsnek említed, most ebben pl veri az általad említett progikat. Az il2-ben ilyen egyáltalán nincs (jó tudom van benen vihar meg ilyenek, de az lószar azzal a felhőzetel...), a Lcokonban sincs. Elég sokat IFReztem csak úgy poénból az általad említett műhorizontos dolog miatt, mert az tényleg elismerésre méltó, hogy jól lehet benne műszerek alapján repülni. De egy ügye nem FM kérdése. Viszont maga az időjárás a lockonben szintén gáz. Ismét csak a szélre térnék ki, ami elrontja az egész leszállási procedúrát az irreális mozgások maitt, illetve a turbulencia... NEm tudom honnan jött az ötlet, hogy éppen egy ilyen szar nagyfrekvenciás kis amplitúdójú rezgést szuperponáljanak rá a gép mozgására, de jól elcseszték. Persze az FS turbulenciája se túl jó, de egy jó FM-lel elviselhetőbb mint pl a Lockon. Ez il2ből ez erőseb hiányzik, mert bár elvileg van benne az időjárás még így is vajnak tűnik.
    De az időjáráshoz tartozik a látótávolság is. Az il2ben mivel az időjárás állítás szinte lehetetlen, vagyis csak az előre definiáltak közül lehet válogatni, illetve a mission editorban még egy két paraméter állítását ránk bízzák, de ezt leszámítva az időjárás állítás lehetősége ZÉRO. A lockonban már nagyobb lehetőségeink vannak, de furcsa módon pont a leggyakoribb látótávolság értékeket nem lehet beállítani. Akkor most hogy is van a valós körülmény? ha jól emlékszem 30 vagy 50kmtől felfelé, illetve 1kmtől lefelé lehet állítani a dolgokat. ÉS a köztes 2-3-4-5-...10-...-20? FS ebben megint csak jobb...
    De térjünk vissza az FMhez. Az átesés kérdése megint egy kényes kérdés a repülőszimulátorokben, és modellezve még nem láttam sehol, vagyis igen. Az X-planeben, bár az annó nekem elszállt átesés közben division by zero val, ami röhögésre késztetett. :-D Az X-planet leszámítva csak az FS ami még számol ezzel a dologgal, és talán még jól is számol, de a gépekben megírt FM nincs jól paraméterezve hozzá, ezért előfordulnak néha perpetum mobilek az fsben átesés közben. De bár úgy tűnik mégis, de a többi progiban nem igazán beszélhetünk átesésről. Az il-2-ben órákig el lehet görlcsolni a kisebességű repüléssel, hogy ki miylen lassan meddig bír fentmaradni, de pár óra múlva ráérez mindenki, hogy itt vmi sántit. tényleg elkápárztató ,hogy a gép dugóba esik, de sokadikra érezni, hogy ez csak egy scriptelt esemény, ami miatt bármilyen helyzetből dugzóva a gép szinte tök ugyan úgy viselkedik. NEm túl jó szerintem. De a scriptelés tényét legjobban a Lockonban érezni, főleg ha emlékszem még a demójára. Azóta csak finomítottak az átmeneten, hogy ne tűnjön fel senkinek, de hihetetlen volt, ahogy átesés pillanatában a gép beugrott a zelőre meghatározott helyzetébe, ahonnan megkezdte az előre beprogramozott repülési pályáját. Röhejes volt, ahogy a leszállás is. Azóta csak finomítottak az átmeneten, és nem javítottak az egészen. DE ugyan az tapasztalható a gép remegésére is, ami a leválást próbálja szimulálni.Persze megint előjön az, hogy a flaming cliffs. De ismét csak az van, hogy ott nem minden gép modelje változott meg olyna szinten mint a sz-25. Így ha belegondolok a Lock on esetében nem lehet azt modnani ,hogy ennek a proginak jobb a FM-je , mint mondjuk az FSnek, hanem hogy a Su-25-nek jobb az FMje mint az egész lockonnak, vagy az fsnek.:-) ÉS még folytathatnám a két program hibáinka sorolását, amitől azok se tűnnke valósabbnak mint bármely másik.
    Egy szó mint 100%, amit te vagy esetleg más olyan jónak érez, az attól még nem jó.És jöhetsz itt %-okkal, hogy szted menynire valós az a progi, az attól még nem igaz.Szóval ha neked azok a valósabbak, akkor játsz azokkal szívesebben, ne mfog érte senki haragúdni.

    A műhorizont problémára visszatérve. Ezért azt a régóta szídott, és csak foltozgatott grafikai endzsint kéne szídni az fsben, ami már évek óta megkeseríti az életünket, mert azok a műsezrek is tudnának 30FPSsel nagyon pontosan szaladgálni, ha végre változtatnának rajta. Amúgy most is elérhetó jópár gép,aminél mondjuk VCben a műszerek kifogástalanul precízen, és gyorsan működnek, csak vas is legyen alá.:-( DE általában pont az FPS megtartása amitt csökkentik le a műszerek FPS-ét, így jól érezd mikor azt mondod, hogy szaggat. Tényleg szaggatnak.:-(