• [NST]Cifu
    #69
    Ha a SC féle űripari cégek némi állami támogatással már a 70-es évek végén létrejöttek volna, akor a NASA-nak nem kellene azzal foglakoznia, hogy olyan űr alapinfrastruktúrális elemeket fejlesszen és tartson fönn, mint a shuttle, meg a ISS. Hanem csak igénybe venné egy-egy repülés/kísérlet erejéig az ilyen rendszereket.

    Van egy rossz hírem: a NASA nem tart fent ilyen alapinfrastruktúrális elemeket. Ehelyett megbíz fő- és alvállalkozókat, hogy csinálják meg. Ez a kezdetektől fogva így megy arra felé, a teljes Shuttle rendszert pl. az USA (United Space Alliance) üzemelteti, amelynek a két fő részese a Boeing és a Lockheed cég. A gond inkább itt van: az ipari lobby keményen rájátszik a NASA megrendelésekre, és ez az, ami miatt a költségek "kissé" elszaladtak. Sajnos ez a CEV-nél sem lesz másként, elég abba belegondolni, hogy az USA (a cég) részese mindkét CEV-aspiráns tervnek. Érdekes, mi? :)))

    Amúgy az SC ha jól rémlik valamikor az 1980-as években jött létre, és eredetileg repülőgépekkel foglalkoztak, mégpedig kompozit műanyagból épülő repülőgépekből (innen ered a nevük is), Rutan több állami megrendelést is végzett már (pl. épített B2 makettet 1989-ben a Northropnak radarsugár-visszaverődés tesztekhez, épített kis méretű csapásmérő repülőgép demonstrátort (ARES), stb.).

    Marha hülyen néz ki de tény, hogy a shuttle rendszer fő elemeit felhasználó de lényegében egyszerűsített Boeing féle CEV olcsóbb és hatékonyabb, mint a jelenlegi rendszer, amellett hogy valszeg biztonságosabb is lesz!

    Biztonságosabb lesz? Valószinüleg igen.
    Olcsóbb lesz? Erre nagyon kiváncsi leszek. Abban elég biztos vagyok, hogy így is igencsak drága lesz...