Különben az orajel növelése sem halott dolog. Ugyanis csak az történt, hogy az órajel növelése lineárissan ment felfelé, míg a technológia (olvasd csíkszélesség) nem, és 90 nm-en még nem lehetett 4 GHz felé vinni az Intelnek, az AMD meg nem is azon az úton járt. De a jövőben mindkettő megy majd felfelé, persze nem olyan nagy sebességgel mint azelőtt, de biztos vagyok benne, hogy az AMD is lassan eléri a 3 GHz-t, lehet már ezzel a 4 magos procival. A 65 nm már ez lehetséges, aztán meg mehet még felfelé.
Különben a következő architektúrák a K9 ha az AMD-ről beszélünk, már növelni fogja a teljesítményt órajeltől függetlenül is, vagyis ugyanazon az órajelen egy mag többre lesz képes, ha ehhez hozzáadjuk a 4 vagy 8 vagy mégtöbb magot is (ami jön), akkor elképesztő teljesítményre számíthatunk. És ami még fontosabb, hogy addig a szoftver is teljessen multicore tudatos lesz és teljes erővel ki fogja használni ezt a többmagos architektúrát. Szerintem ez símán kiaknázható technológia 32-64 core-ig (persze az még messze van), aztán már ez sem lesz megoldás és valami új irányra lesz szükség. Na de eltudok képzelni 5-6 év múlva egy 32 magos 4-5 GHz CPU-t az asztalom alatt... personal supercomputer. Na de, hogy levigyem gamer szintre, képzeld el, hogy egy SHDTV (mondjuk 3840 x 2160) felbontású monitor előtt egy ilyen 32 magos proci külön kezelné a játék egyes részeit, szuper-high poligon modeleket a maga 4-5 GHz-ével könnyen dobálna persze itt lenne segítségül neki egy 16 magos GPU is 2 GHz-n és útközben a gép a hátérben valamelyik magján még számtalan más feladatot végez el...
Mindég is többet akartunk de kevesebbet vártunk a jövőtől mint amit a végén kaptunk, és ez így lesz ezután is, mindenesetre a multicore lesz az ami marad, ezért megkell tanulni programozni rá, de a következő generációs fejlesztőeszközök ezt már automatikussá fogják tenni és akkor a multicore nagyon is érezhető lesz.