Tömegközlekedés a Volán járatain
-
#42
"Lakott területen kívül közlekedő autóbusznak a vezetőjének még indulás előtt meg kell győződni arról, hogy a buszon annyi és nem több utas van ahány ülőhely van és mindegyik utas rögzítve van."
Ez aranyos. És nagyon értelmes dolog az is, hogy annyit engednek fel, amennyi ülőhely van. Sőt, abban is igazat adnék, hogy örüljünk, hogy felengednek. Csak van egy kis gond. Ha mindig csak negyvenX embert engednének fel, akkor még a harmadik buszra sem férne fel a várakozók kétharmada, még órák múlva sem. Ez gyakorlatilag kivitelezhetetlen, márpedig a Volánnak az pénzkérdés, hogy utast szállítson, és mennyiségre megy az "üzlet", nem minőségre. :-) Úgyhogy ez bőven nem a vezetők kedvességén múlik, hanem a kényszerűségen. Nem TEHETNEK mást, lévén ehhez egy jó háromszor ennyi buszra lenne szükség, ahhoz jobb logiszikára, nagyobb pályaudvarra, és - több pénzre.
Hová akarok kilyukadni? Messze nem a buszvezetőket "hibáztatom" azért, amiért fürtökben lógunk a buszokon, félre ne érts. Ő is végzi az - olykor tényleg hálátlan - munkáját, és én is - utaznék. De fizetek érte! Szerződöm, hogy elszállítson. Elvileg. Csakhogy nekem a következő buszom egy óra múlva indul, és ha arra sem férek fel, még egy óra...
Gondolom, tisztában vagy a vidéki viszonyokkal is. Itt is teljesen általános, hogy nem akkor nem engednek fel embereket, mikor az ülőhelyek megteltek - hanem amikor már az állóhelyek is. Sőt. Sokszot addig várnak a megállókban, amíg föl nem tud nyomakodni annyi ember, amennyi felfér anélkül, hogy az ajtó nem konzerválja őket. Gyakorlatilag képtelenség "csak ülésekkel" lenyomni ezt a szállítósdit, ha le lehetne, akkor lenne "erkölcsi" alapja a vezetőnek, hogy engem a következő busz megvárására kötelezzen - így azt kell, hogy mondjam, nem.
Elnézést, ha kicsit szétesett a gondolat, este van már. :D