Komolytalan#23
Nos, a napelemes autókkal nincs más gond csak:
- Nem mindenki él Ausztráliában, itt meg nem mindig süt a nap.
- Ha nem süt a nap, mehetne aksiról, de az nehéz meg kevés energiát tárol meg sokáig tart a feltöltés, vagyis ha lesz benne aksi akkor már nem is lesz annyira hatékony.
- Az autó menetteljesítményét 90%-ban a könnyűségének és az aerodinamikájának köszönheti. A benzines autóknak is van olyan versenye, hogy 1 galon (kb 4.5l) benzinnel ki tud többet menni. A jelenlegi csúcs több 100 km (nem akarok hülyeséget mondani, de 4 vagy 700 valamennyi). Ha ez a verda kényelmes lesz - romlik az aerodinamika, romlik a teljesítmény. Ha sorozatgyártásba akar kerülni nem készülhet olyan anyagból aminek kilója több MFt, mert akkor drágább lesz mint 1 Ferrari. Nehezebb anyagok - romlik a teljesítmény.
Ne aggódj, a potenciális szponzorok - autógyártók - 1000el dolgoznak azon, hogy az autó minél gazdaságosabb legyen. Pl a hibrid járművekkel - robbanó+villany - eljutottak oda, hogy egy lehelletnyit gazdaságosabbak mint a sima robbanó motorosak (sokkal nem), viszont 2x olyan drágák, mégis piacra dobták. Hidd el, ha érne fikarcnyit is, akkor teleraknák napelemmel a pözsó 206-ost. Sajnos a normális, megfizethető árú napelemek annyi energiát tudnak termelni, hogy pl a Lancia Thesis napfényteteje üzemelteti a klímát álló motor mellett. Ennyit és nem többet - egyelőre.