Komolytalan#22
Egyébként meg pl közlekedés, szállítás optimalizálással csomó energiát lehet spórolni. Egy autó ha a dugóban pöfög akkor is elég szépen fogyaszt, tehát ha mondjuk Budapesten lehetne közlekedni, és nem 1-2 óra volna amíg átér az ember a város egyik végéből a másikba hanem 20 perc, máris jól megvédenénk a környezetet. A tömegközlekedés is lehetne használhatóbb meg kulturáltabb, akkor esetleg fel is merülne alternatívaként.
A szállítás optimalizálásához jöhet még az, hogy a nem romlandó cuccokat (pl nyersanyagokat) szállító hajók simán lehetnének vitorlások. Jópár éve csináltak olyan vitorlás modelt (de lehet nagy hajót is), aminél az árboc egy függőleges turbina volt (vagyis nem 1, hanem 1 rakás), így akármerről is fújt a szél energiát termelt, azt meg már direktben vagy elektromos árammá alakítva simán át lehet vinni a hajtóműnek. Legénység ezekre se kellene több mint 1 motorosra, üzemanyag meg ingyért volna. Persze az olajtársaságok elintézték hogy ne ilyen hajók legyenek a tengeri teherszállítók.