A Strabag Rt vidéki munkája
  • [NST]Cifu
    #52
    "Strabag feliratú munkagépek és munkások..."

    Az nem jelent semmit. Itt mifelénk a helyi vállalkozó autóin is figyel(t) Strabag matrica, mivel az ország másik felén alvállakozóként dolgozott éppen. A probléma sok esetben éppen az, hogy nem egy "útépítő" cég valójában a "xy utca n házszám z emelet másik ajtó" címmel is pályázhat, sőt, nyerhet többmilliárdos tendereket. Nincs saját aszfaltkeverő telepe, nincs egy darab munkagépe. Majd keres egy pár alvállakozót, akik az ország másik végéből, éhbérért dolgoznak majd. No persze nem mind ilyen, de ilyen is akad...

    "Ausztriában persze...."

    Itthon sem felejtettek el utakat csinálni, csak éppen a legtöbb esetben az ár, meg az elkészülés ideje a döntő tényező, és nem a minőség. Érdekes probléma a közművek esete is. Vidéken ahol csak járok, szinte mindenhol a közutak alá vezetik be a csatornákat. Pedig nem csak ott lehetne, és akkor nem lenne probléma a megsűllyedő csatornafedelekkel...
    Egyébként külföldön is gyorsan mennek tönkre a nagy forgalmú utak, csak ott 3-5 évente teljes felújításnak vetik alá őket. Itthon az az alapvető hozzáállás, hogy az 1980-as években 10 évet is kibirtak az utak, ma mé' nem bírnak ki ennyit? Ja, hogy a forgalom megsokszorozódott, és legtöbbször csak foltozzák az utakat, ahelyett, hogy rendesen felújítanák? Hát kérem, ez vele jár...