A Strabag Rt vidéki munkája
  • Garfield
    #41
    Ez az elmélet szépen hangzik. Ott bukik meg a dolog, hogy átmész Hegyeshalomnál Ausztriába és csodálkozol: mert ugyanaz a klíma, de a határ túloldalán valamiért tudnak normális utakat csinálni.

    Egyik nyári bicajtúrámon Burgenlandban belefutottam egy útépítkezésbe. Az nem ám olyan magyaros "éppen-csak-megheggesztjük-a-kátyút", esetleg "leterítünk-egy-rétegecske-aszfaltocskát-oszt-szevasz" típusú építékezés volt. Nem, ott bezony az útalapig visszabontották az utat, szívtunk is a megpakolt biciklikkel rendesen. Nem tudom, hogy az osztrák maximalizmusnak voltunk szemtanúi vagy valami drasztikus úthibának, mindenesetre az építkezés előtt és után egyáltalán nem láttunk olyan mértékű úttest-romlást, ami indokolt volna ilyen beavatkozást.

    Egyébként tény, hogy nálunk igencsak meg tudja dobni az árakat az x+1 szintű alvállakozói rendszer: kerülhetne kevesebbe vagy épp ugyanazért a pénzért magasabb színvonalú munka is kérhető lenne.