Komolytalan#31
ABS nem csökkenti a féktávot, csak irányítható marad az autó (ami ha valaki ésszel vezet akkor lehet hogy nagyobb előny). Ez abból következik, hogy amikor blokkol akkor elengedi majd újra fékez, így a fékezésnek csak egy kis százaléka lesz csúszás. Csúszáskor a fékezés hatékonysága nagyságrenddel rosszabb mint csúszás előtt. Az optimális érték az a megcsúszás előtti pillanat fékhatása - ezen az értéken kellene tartani. Tehát gördül a kerék, de ha picit jobban fékeznél, akkor már csúszna. Hivatásos sofőrök ABS nélküli autóval tudnak így fékezni (pl jóapám a maga 750ezer km balesetmentes vezetése után képes rá), sőt míg a családi ladát vezettem addig nekem is ment egész jól (kettőből 1x összejött:-). Ez rövidebb fékutat ad mint az ABS, viszont egyelőre még nincs elektronika ami ezt tudná, de fejlesztik. Pl ilyen elektronikát szívesen elfogadnék az autómba, de mondjuk 1 DVD lejátszót, egyéb szórakoztató bisz-baszt azt határozottan nem, mert még akkor is elvonja a hang a sofőr figyelmét ha csak az utasok láthatják (kivétel ha az utastér el van választva a sofőr terétől, lásd nagy batár limuzinok). Nem véletlenül hallgatok kizárólag francia meg spanyol meg brazil zenéket - így nem értem a szöveget:-D
Elektronikával egyébként nincs baj, ha az rendesen meg van csinálva. Nekem pl egy 11 éves Mitsu Galantom van, amiben van elektronika (pl injektoros nem porlasztós, de van benne ABS is, meg légzsák, klíma, ilyesmik), mégsincs vele semmi baj. Sőt ez a típus úgy ismert, mint amihez a szokásos olaj, gyertya, szűrő, stbcsere + a futóművén kívül (az japó utakra lett tervezve nem magyarra sajnos) nem kell hozzányúlni az első 300-400ezer km alatt. Bár én lada hívő voltam, de ez megbízhatóbb mint 1 lada amiben semmi sincs ami elromolhatna:-)
Utak és felújítások. Igen, nyugodtan lehet azért hőbörögni mert felújítanak, mivel az nálam nem elfogadható, hogy pl M3 autópályán 1 nyomorult híd újraaszfaltozása 1 pálya szélességében júniustól szeptemberig tartson. Ezt 1 hét alatt meg kellett volna csinálni, aki kicsit is ért útépítéshez, az tudja hogy nem a levegőbe beszélek, 1 hét az bőven elég rá. Emiatt az elmúlt 4 hónapban az adott részen rendszeres dugók (mivel ugye kb 5 km hosszan át van terelve a szembejövő sávba a közlekedés. A kiesett idő miatt siető emberkék miatt rengeteg baleset, újabb dugók, stb. Most a szallagkorlát részt újítják fel (gondolom az is lesz majd 2 hónap, majd másik oldal felújítása jön, az szintén 4 hónap. 2 hetes munkát 1 év alatt fognak elvégezni - na ez az amin felháborodik az ember. Vagyis igen, szeretnék út felújításokat, és igen, nem ilyen postamaci sebességgel. Nekem ha utat újítanak fel, akkor kössenek a farkukra viharlámpát, és dolgozzanak éjjel is, vagy legalábbis nappal ahogy a csövön kifér, és ne az legyen hogy az út lezárva, és 1 munkás van csak aki vigyáz a munkagépekre, hogy ne vigye el őket senki se. Én is dolgozom éjszaka is, ha tudom hogy pl elromlott 1 oldal amit nekem kellene üzemeltetni, és az alvásommal sok embert feltartok. Ha nem újítják fel az utakat, fizessék a futómű felújításaimat. Elmúlt évben kb 80eFt költöttem futóműre az utak minősége miatt, ez 20ezer km-re 4Ft/km, amivel lóg nekem a Demszky.
Útfelújításhoz még: igen, az sem töltött el boldogsággal mikor pl az Istenhegyi utat úgy újították fel, hogy első nap felvágták (10 cm méter mély, 2 méter széles, 5-15 méter hosszú tankcsapdák, semmi figyelmeztető tábla, elterelés), másnap aszfaltozták. Az aszfaltozás után megfigyelhető, hogy mivel az egész úttest össze volt töredezve így most pár részen nagy sima folt, mellette 10cm-enként repedések az úton. Gondolom nem volt elég aszfalt (pénz) ahhoz, hogy ezeket is javítsák. Viszont van egy olyan gyenge gyanúm is, hogy nem a munkások hordták haza az aszfaltot, hanem a megbízóknak visszaosztott pénzek meg az extraprofit miatt nincs rendesen elvégezve az út karbantartása.
Nem kérek bocsánatot az offtopicért, mert az eleje on volt:-)