Operation Dorian Gray
  • ChevyG #2
    NFOrce:

    Martin Mystere : Operation Dorian Gray (c) Gmx Media

    Group: NOGRP
    Section: PC Game ISOs
    Nuked: No
    Rls Date: 2005-07-26
    Size: 41x15
    Hivatalos oldalak:

    http://www.artematica.com/
    http://www.gmxmedia.net/

    HCG előzetes:
    "Martin Mystére

    Most, hogy elkezdem írni a Martin Mystere előzetesemet, nem igazán tudom eldönteni magamban, hogy miért nem meséltem még nektek erről a remeknek tűnő point 'n click kalandjátékról. Az előzetes videók és képek alapján nagyon szép grafikája van, történetét tekintve pedig olyan, mintha összegyúrnánk a Gabriel Knightot és az Indiana Jones-t.

    A programot fejlesztő Artematica Entertainment nem ismeretlen a kalandjátékok műfajában, ám sokan inkább nem emlékeznének rájuk. A csapat régebben Paolo Eleuteri Serpieri díjnyertes Druuna képregényét dolgozta fel (Druuna: Morbus Gravis) és bizony a program csúnyán felejtős lett (pedig a képregény milyen jó�). Ennek eredményeképpen a srácok elkezdtek akciójátékokat írni, majd 2003 végén döntöttek ismét úgy, hogy újfent szerencsét próbálnak egy adventure-rel.

    Koncepciójukon nem változtattak sokat, ismét egy képregényhez nyúltak. Ezúttal a szintén olasz Alfredo Castellinek az 1982-ben indult Martin Mystere sorozatának főhősét kívánják játékkörnyezetbe adaptálni és a helyzet sokkal jobban fest, mint négy éve a Druunánál. Maga a képregény amúgy nagyon érdekes, Martin Mystere egy paranormális esetekkel foglalkozó nyomozó, a széria során többek közt kinyomozta Stonehenge rejtélyét, elolvasta a Necronomicont, felfedte a farkasemberek kilétét és a loch ness-i szörny titkára is fényt derített. A franchise annyira sikeres lett, hogy később a Dark Horse label kezdte el terjeszteni globálisan Martin Mystery címmel.

    A PC-s játék az Operation Dorian Gray alcímet viseli és nem kevés dolgot emel át Oscar Wilde zseniális kreálmányából. Martin Mystere-rel rejtélyes módon elkövetett gyilkosságok kinyomozása lesz a feladatunk és bár a fejlesztők nem nagyon akarnak ennél többet elárulni, én biztos vagyok benne, hogy egy remek történettel leszünk gazdagabbak.

    Az irányítás tipikus point 'n click jellemzőkkel bír, különösebb probléma ezzel biztosan nem lesz. A ránk váró rejtvények eleinte könnyűnek tűnnek majd, ám előrébb haladva egyre keményebb kihívásokba futhatunk bele, minek köszönhetően 15-20 óra játékidőt könyvelhetünk el. Nem veti meg a program a kisebb poénokat sem, habár konkrétumot nem igazán hallottunk még.

    A grafika a szokásos, 2d-s háttereken mozgó 3d-s figurák és objektumok várnak minket, azaz egy ízig-vérig 2.5d-s programmal lesz dolgunk. A megjelenés már nincs messze, elképzelhető, hogy az ősz megkezdtével már játszhatunk vele. Remélem, hogy az Artematica Entertainment ezúttal kiáll magáért és bebizonyítja, hogy ért a kalandjátékokhoz, mert jelenleg épp a Still Life-ot tesztelem és nem vagyok valami boldog..."