• BiroAndras
    #90
    "Szerintem a fele csíkszélesség még nem jelent 4x annyi tranyót. És miért is a fele? 90nm vs. 65nm, nem?"

    90 vs. 45. És fele hossz -> negyed terület.

    "És a másik, hogy még a dual-mag sem kezdett el terjedni, még éppen csak hogy piszkálgatják egy hossú bottal, mivel összesen néhány program tudja kihasználni"

    Ha 2 szálon már fut a progi, akkor általában akámennyin is. És eddig 1 mag volt a jellemző, ezért nem írtak x86-ra többszálú progikat. Most sem írnak még, amíg nem kezdenek el terjedni.

    "a sok-sok általános mag kergetése megint olyan hülyítés, mint a GHz-őrület volt."

    Azért a szuperszámítógépeknél nagyonis bevált. Persze egy asztali gép más, de azért itt is hasznos lesz a sok mag (mondjuk a 10000 már túlzás, de 8-16 még biztos kihasználató).

    "Ó, ahogy azt te elképzeled... Ha ilyen könnyedén menne, nem gondolod, hogy lenne már legalább pár többszálú játék?"

    A játékoknál nem olyan könnyű megcsinálni. Főleg, mert a rendszer lelkét kell átbuzerálni. Viszont a vektorprociknál ugyanez a helyzet, csak azokat még programozni is nehezebb.

    "Ezzel szemben egyelőre játékosok számára nem sokat jelent a dual-mag... (Meg más számára sem igazán, leszámítva néhány programot.)"

    De jelent, mert a játék fogja az egyik, minden más meg a másikat. Pl. a rendszer, a tűzfal, a víruskereső, a winamp, az mplayer (a második monitoron), stb. Meg arra is kiváló, hogy ha egy magas prioritású processz beragad, attól a többi még nem pusztul meg.

    "Tudományos és grafikai miniszámítógépek és munkaállomások terén jól beváltak a vektorprocik... (Csak szuperszámítógépeknél nem számítanak a költségek annyira, hogy ott inkább normál procik tízezreit használják.)"

    Nem mondtam egy szóval se, hogy rosszak. De nem ugyanaz, mintha általános célú procik lennének.

    "Mellesleg, milyen algoritmusokról beszélsz? A mai játékok alap-motorjának futtatásához bőven elég a 3.2GHz-es központi mag, plusz a brutális sávszélesség."

    Elég persze, mert nincs több. De bőven van mit fejleszteni a játékokon, pl. jobb AI, meg fizika (bár ez is hardverből fog menni). Ezek részben azért nem fejlődnek, mert kevés a teljesítmény. Én most épp hasonlót írok, és sok kompromisszumot kellett kötni, hogy rendesen fusson egy A64 3000+-on, pedig agyon optimalizáltam. Egy második mag nagyon jól jönne (vektor proci nem lenne jó, ahhoz nulláról kéne újraírni az egészet).