• BlackRose
    #23
    Nem mondtál hülyeséget, de nem a felhasználókon múlik, hanem a szálító cégen, vagyis a kérdés az, hogy a cég proaktív vagy reaktív, ha proaktív akkor vezeti a felhasználókat és inovációkon keresztül uj területeket nyit (a felhasználók ezt kisérik, üdvözlik stb.), ha viszont reaktív és csak csupán reagál a felhasználók szökségleteire, akkor nem fogja tudni eladni azt az "uj" termékét amely nem nyit uj lehetőségeket a felhasználóknak. Pl. amikor Steve Jobs elkezdte forgalmazni az Apple-t nem is léteztek felhasználók, csupán hobbysták technikai fanatikusok voltak érdekelve, amikor az IBM kihozta a PC-t még hasonlóan kevesen voltak a userek, viszont ezek a cégek bátran (bár ami az Applet illeti) kézen fogták az embereket és megmzutatták nekik, hogy a számítógépet igen is lehet használni. Az IBM-nek ehhez kellet némi segítség, a PC igazi (lendületet® Gyurcsány F. :) ) akkor kapott amikor Mich Kapor megítra a Lotus 1-2-3 at, ez volt az ami egyszerűen azt mondta a potenciális felhasználóknak, hogy meg kell venni a gépet. Tehát az amire itt akartam rámutatni, az nem más, hogy ha egy cég a felhasználók szükségleteit elégiti ki, az OK, de az reaktív és előbb vagy utobb akadályokba ütközik, az a cég nem vezető cég, nem technology & market leader, mert ha vezető (leader) akkor formálnia kell a felhasználok szükségleteit, olyan alkalmazásokat kell kitaláljon amely nagy érdeklődést vált ki a felhasználóknál és amely pozitivan viszi előre a piacot, a felhasználók és a szálítók együtt élvezhetik az uj termékeket. A Microsoft az XP-vel azt hiszem egy kis levegőt vett, vagyis éppen akkor amikor a cég átszervezéseken ment keresztül, nem tudott egy uj terméket piacra dobni amely uj területeket nyit, viszont a Longhornal ezt azt hiszem meg fogja tenni... persze ez majd akkor látjuk meg ha végre kijön a Longhorn. Na de, hogy maradjunk a processzoroknál, az Intel, AMD és most az IBM is olyan inovációt mutatott be (pl. multi core) amely nyit uj területeket, de az alkalmazások amelyek ezt a lehetőségeket kihasználják még nem jelentek meg, és ha megjelennek akkor sem fogják a felhasználók nagy részét elfoglalni. A Power és az Itanium is rejt magában erőss lehetőségeket, de azeket a szoftver kell, hogy kiaknázza, viszont a szoftver nem siet oda ahol kevés (olvasd nincs felhasználó) ezért itt jelenkezik az a bezárt kör, hogy mi lett előbb a tyúk vagy a tojás... na de most már elkezdtem filozofálni... :)