• [NST]Cifu
    #29
    mad mind válasza kicsit bővebben :)

    Az Apollo-1 földi tesztjeinél volt egy olyan, hogy a legénység beszál a parancsnoki modulba egy gyakorlatra, és lett volna egy másik, ahol a kabinban nyomáspróbát végeznek. Az Apollo-űrhajók esetén az űrhajó fedélzetén alacsonyabb nyomású légkör volt, de tiszta oxigénnel. A nyomáspróbakor a belső légnyomást megemelték, de a légkör tiszta oxigén volt. A hajó belső borításához használt anyag ilyen körülmények között igen gyúlékony volt, és egy elektromos kábel hibája miatt lángra kapott. A legénység űrruhája nem volt tűzálló, tehát minél hamarabb ki kellett volna jutniuk, azonban az ajtó bonyolult nyitórendszere miatt ideális esetben is másfél perc lett volna, amíg sikerül kinyitni. Az Apollo-1 háromfős legénységének utolsó üzenete 17 másodpercel a tűz kipattanása után történt, az ajtót csak 5 perc után tudták kívűlről kinyitni. Az eset után az űrruhákat tűzállóra készítették, a beltérben nem használnak éghető anyagokat, és indításkor a belső légkörnél oxigén-nitrogént használtak tiszta oxigén helyett.