Huxley
-
#89
itt egy leiras, amit az mmocentral forumra irtam:
Na játszottam a Zárt bétával. Jöjjön egy kis "élménybeszámoló".
A játék letöltése igen lassan ment, valószínű azért, mert amerikai szerverről jön, (kb 200-350 kbit/sec) maga a kliens mérete 3.8 giga. (telepítve 7.82 giga)
A letöltéshez kellett egy segédprogram, ezt előtte telepítette, utána indult a töltés. Mikor végzett, install, majd a játék indítása szintén a honlapon keresztül.
Ekkor még patchel egy kicsit, majd a Start gombra katt és indul......na ha nem akkor vettem volna eszre hogy sajnos a szerverek még nem mennek, mivel csak magyar idő szerint 23:00 és 7:00 között működnek egyenlőre. (Az időeltolódás miatt esik nekünk így) Na mondom mindegy, akkor majd holnap. Este aztán indult is egyből 23:00-kor.
Választhatunk Európai szervert is, viszont akkor nem értem hogy miért rakták olyan lehetetlen időpontba a tesztet az európai játékosoknak.... Na mindegy.
Karaktergeneráláskor két Frakció közül választhatunk. A "kékek" a Sapiens, ők úgymond a jófiúk, míg a "pirosak" az Alternative akik mutálódtak és inkább a rossz oldalt képviselik.
A két frakción belül két alfaj van, eltérő tulajdonságokkal.
Sims-szerű részletességgel beállíthatjuk a karakterünk kinézetét, bár ez csak a fejre vonatkozik. Én hiányoltam a test többi részének a testre szabhatóságát.
Ezután egy tréning misszió veszi kezdetét, ahol az alap mozgásokat, fegyverkezelést megtanulhatjuk. Már itt kiderül hogy három fő fegyvertípus van a játékban, a közeli illetve több célpontokra, a közepesen távoli és a messzi célpontokra specializálódott fegyverek. Ezek a típusok a kasztokat is lefedik, a tréning után választhatunk is a nekünk tetszőt.
Alapesetben egy közös helyen vagyunk, ez először a tréning tábor később a frakciónk városa, ahol a többi, adott frakcióba tartozó játékossal is érintkezve küldetéseket vehetünk föl, fejleszthetjük fegyverünket, páncélunkat... tehát amit egy MMORPG ben a városokban megtehetünk. A küldetések viszont mindig elkülönített "instákban" vannak. Ezek lehetnek egyszemélyes, vagy csapatban teljesítendő missziók is.
A küldetések általában a single player FPS-ekben megszokott stílusúak, vagyis végig kell menni a pályán, kinyírni aki szembe jön, a pálya végén meg van valami főmuksó aki keményebb dió. Esetleg meg kell szerezni valamit, ilyesmi. Természetesen itt a több szereplős dolgok az érdekesebbek, ahová többed magaddal mehetsz be. (ilyenbe még nem voltam, csak fél órát játszottam a játékkal)
Természetesen lehet mindent fejleszteni, skilleket tanulni, mint más MMO-kban, járműveket vezetni stb... de ilyen mélységig még nem jutottam el.
Van egy úgymond "Skirmish" mód is, ahol mindenféle játékmódok vannak, ahogy néztem még csak a deathmatch és a team deathmatch működik.
A frakciók összecsapása még sajnos nem tudom milyen formában történik, de ha rájövök, írni fogok róla!
Amiről még nem beszéltem az a grafika, hangok, zenék.
A grafika természetesen remek, az Unreal3 engine felelős a megjelenítésért. Nekem egy MSI GX600 as laptopom van, azon kifogástalanul ment maximális beállítással, csak a HQ effectekből (pl: dinamikus árnyék) kellett párat kikapcsolni.
A zene és hangok átlagos, olyan mint más, sima FPS-eknél.
Összefoglalva, szerintem kellemes játék, de senki ne számítson egy ilyen "összefüggő világ" szerű MMO-ra, ez sokkal inkább egy FPS, egy kis közösségi résszel (város), Fejlődéssel és jól szabályozott PvP-vel. (ugye a két frakció csatájáról szól az egész)
Az látszik a játékon hogy nem a F2P piacra szánták eredetileg, roppant igényes a kialakítása, hogy miért itt landolt, azt nem tudom Mosolyog
A micro paymentről még nem tudok nyilatkozni, szerintem a zárt bétában még benne sincs.
Ha mélyebbre jutok a játék rejtelmeibe, folytatni fogom a leírást!