• dez
    #177
    "Hiába, ha a feladat maga nem párhuzamosítható."

    Nem azért írtam. Csak úgy érdekességképp, hogy lehet egy szálon belül is erős párhuzamosítás.

    "Én is egyetértek azzal, hogy az x86 végzetesen elavult architektúra. Csak épp azt is meg kell érteni, hogy nem lehet csakúgy lecserélni."

    Nem is akarja senki most csak úgy lecserélni a világ összes PC-jét. De a felhasználók egy bizonyos részének kvázi mindegy, milyen gép/OS van a keze alatt, lényeg, hogy bizonyos programok fussanak (gyorsan fussanak). Sokszor nem ragaszkodnak egy bizonyos programhoz sem (kategórián belül), vagy az portolható a másik rendszerre.

    "Annyira fontos a kompatibilitás, hogy mind hardver mind szoftver szinten nem egy tulajdonság 20-25 évvel ezelőtti tervezési döntések megkövesedett maradványa."

    Pl.? A mai OS-ek, és azon belül a driverek elég jól elválasztják már a HW-t a felhasználói programoktól. DOS-os programokat meg ma már igencsak elvétve használnak. Ha magát az x86-os procit érted ez alatt, akkor ez igaz, de a legtöbb programot ma C-ben, vagy még magasabb szintű nyelveken írják, és általában úgy, hogy pl. a GUI-kezelő rész külön modul, hogy könnyebb legyen máshova is portolni. Játékok esetén a DirectX Windows-specifikus, de ma már léteznek erre wrapperek. Sok játék meg OpenGL-es. De mégegyszer: nem leváltásról van szó, hanem egy új alternatíva megjelenéséről. (Bár nem csak egy alternatíva, hanem egy új számítási teljesítmény-szint a desktopon, nappaliban, stb.)