-
#9938
Miért gyárt vackot a Tesla? Mert a kezdeti összeszerelési minőség nem volt olyan? Vagy hogy nehezebben javítható a karosszéria a gyártástechnológia miatt? Mást nem nagyon szoktak felhozni, akik használják. Reliable skálákon felső harmadban szoktak lenni, pedig amerikában ezt eléggé követik. Amennyibe a model 3 kerül senki más nem ad értelmes autót. Európa is mit csinál? Igazából a befecskendezés óta nem túl sok mindent, a számítógépes tervezésnek köszönhetően a formák, áramlások stb jobbak lettek, ezáltal hatékonyabbak valamivel, de sajnos az anyagok is nagyon vékonyak meg kiszámoltak. Az euro normák meg igazából a kipufogógázból próbálnak meg csodát csinálni de annak is elértünk a végére. Az európai autógyártás most kb arról szól hogy próbálják még az utolsót lekaszálni a belsőégésű motrokról, minden hülyeséget extraként próbálnak eladni az autókhoz hogy egy használható már 1,5x annyi legyen mint az alapár. Mikor kínába kell szállítani ID3-at vagy 5-öt akkor tudják normális áron adni, Európában saaaaaajnos csak kurva túlárazottan megy :( Kínai gyártók úgyszintén BYD Dolphin kínában 16 500$ amennyit szerintem meg is ér simán, 1500$ rajta a profit, de Európában hát valahogy 37 400$-ért megy csak :( A Seagull kb egy komolyabb bicikli árában van már.
Modell 3 olyan 32k $ kínában nálunk meg 46k ami igen nagy ugrás az igaz de a többihez képest még mindig kevesebb. Valahogy értékben is többet kapsz ha a Teslát veszed a jelenlegi piaci körülmények között. Arról nem is beszélve hogy jövőben önvezetés stb is valszeg erre lesz legelőször vagy legjobb verzióban mert ők állnak vele legjobban.
Európai autógyártók az elérhető modellekbe a lehető legfosabb 20 évvel lemaradt fedélzeti elektronikát rendelik be, már kínában is alap a laptop, meg minden hülyeséget kitalálnak hogy a vásárlók kedvére tegyenek, AI kitalál nekik illatot az autóba és mikor beülnek befújja. Oké lehet nem erről kéne az autóknak éppen szólnia.... de akkor is innoválnak valamit nem azt várják hogy ugyanazt egy kicsit más designal majd megveszik az emberek. Legutóbb pl ilyen technikát láttam hogy lockolja a kerekeket és kb helyben megfordul a parkolásnál biztos nem szeretik a gumik, de majd a szűk városi parkolásnál a felhasználók annál inkább. Próbálnak mindent kitalálni hogy használható jó kis autók legyenek eközben európában meg fizess elő ülésfűtésért.
Ha azt mondod hogy jelenleg túl vannak árazva az elektromos autók úgy egyben és ezért a Tesla sem éri meg, akkor oké, de ha már elektromosat szeretnél a rengeteg előny és kevés hátrány mellett akkor a Tesla igen is jó választás, nem járhat mindenki Dacia Springgel, aminek borzalmas egyébként a töréstesztje is.