• [NST]Cifu
    #979
    Az Ansari X-Prize inkább a civil űrutazás előremozdítását próbálta propagálni, úgy elképzelve, hogy a Szub-orbitális repülés legyen meg, aztán majd onnan lehet tovább lépni a valódi űrutazás felé. Az, hogy ezt az elképzelést jelenleg csak a Virgin/Scaled féle SpaceShipTwo valósítja meg várhatóan, azért jelzi a nehézségeket.

    Komoly támogatás az alternatív meghajtás felé szvsz legfeljebb a brit Skylon lehet, amelyet az ESA és a brit kormány támogat, még ha elég korlátozott keretek között is. Ezt két Sabre fantázianevű hibrid sugárhajtómű/torlósugárhajtómű/rakétahajtómű juttatná a világűrbe, de még optimista becslések szerint is inkább az évtized vége fele lehet belőle valami - ha valaki kifizeti a nagyságrendileg másfél milliárd fontra becsült fejlesztési költséget. A Skylon-nak van civil hiperszonikus utasszállító változatú elképzelése is, ez az A2.

    [center]
    A Skylon SSTO (egy fokozattal a világűrbe jutó) űrrepülőgép


    A Sabre hajtómű makettje