• VO101Tom
    #51228
    Viszont ha elfogadjuk, hogy a BMS nél azért csak az élet látjuk a tartónak mert befelé dől akkor viszont meg nem párhuzamosnak kéne függölegesen állnia, hanem egy kicsit összetartani felfelé.

    A HUD keret nem dől semerre, a keret függőlegesen áll. Csak a két oldala nem párhuzamos, hanem befelé tart, a pilóta szeme irányába. Miért kellene ennek befelé dőlnie?
    Ha elindítod a játékot, mozgasd a nézetet úgy, hogy nyomva tartod a középső gombot. Sokkal jobban fogod érezni a 3D részt, mint screenshotokat nézegetve.

    ICP-vel mire gondolsz, mi lehet az oka, hogy te ilyennek látod? Csal a program? Olyan kamera van benne ami meghajlítja a teret és torzult perspektívát mutat csak azért mert ehhez volt a fejlesztőknek kedvük? Vagy valamilyen furcsa okból feléd hajlanak a gombok? Komolyan nem tudom hova tenni ezeket az ötleteléseket, amiknek semmi értelme. Akkor is ha neked furcsának hat, miért nem kezded onnan a kérdezést, hogy miért csinálnák meg a fejlesztők ezt másképp, mint amit a kamera és a 3D alapból mutatna? De tudod mit? Maxban dobj össze egy tök egyszerű kabin formát (nyilván nem egy fullosan kidolgozott kabinra gondolok, csak a főbb részek), tegyél bele egy akármilyen kamerát, játssz a zoommal, perspektívával, mozgással, és fogod látni, hogy ebben semmi furcsa nincs (persze ott is figyelni kell arra, hogy a kamera helyzete és a lencse beállítások rendben legyenek).

    A valós világban érzékelt nézetet csak a VR sisakok adják vissza, de a kamera mozgás ott is ugyanilyen csak a két kamera pozíciója el van tolva 7-8 cm-el egymástól, más képet kap a jobb és a bal szemed, az agyad meg összerakja abból a tér érzetét. Az, hogy hátra fordulva látod az üléstámlát, az azért van, mert egyetlen kamerát raktak a pilóta segge fölé (néha kicsit előrébb), és azt 180 fokban beforgatva látni fogod a háttámlát. Ezen annyit szoktak korlátozni, hogy vannak játékok amik nem engednek 180 fokot hátra fordulni (CloD pl ilyen). De ennyi. VR nál még ennyit sem lehet beletenni, mert ha a fejed mozog de a kép hirtelen megáll (mint amikor laggol) az instant hányinger, nagyon rossz. TrackIR 6DOFnál is nagyon rossz ha korlátozzák, mert olyan érzésed van, mintha valaki visszahúzná a fejed, pedig te fordulnál. Ezért nem lihegik ezt túl, akinek trackIR vagy VR van, annak úgysem kell korlátozni (főleg nem 3-4 extra pivoton keresztül mozgatni), ezek nélkül pedig nagyon kevesen ülnek le szimulátorozni (mármint olyanok, akiknek problémát jelentene, hogy akkor most a kamera egy pivot körül, vagy anatómialiag pontosan megkreált csontváz körül forduljon-e el).