#16
A film második része még elment, pl a filozófiai tartalom a platoni barlang hasonlatból (1. rész) eljutott a nícsei örökvisszatérésen keresztül a karmikus világkép mélyebb megvilágításáig.
Ezt olyan jó kis párbeszédeken keresztül tette, amit szerintem még az alkotók sem értettek;)
De volt már ilyen pl SW eredeti 3 részében felvázolt taoista világképet az alkotóknak sikerült egy robotos transzformeres képregényes filozófiai szintre degradálniuk a később forgatott előzményekkel, mert szerintem nem fogták fel az ERŐ igazi mélységét, meg azt hogy ez a dolog ezer szállal kapcsolódik az emberi vallások/világnézetek ezeréves történelméhez, a vérbelakó kisállatkás verzió meg nem.
A mákriksz 3. részében viszont már az alkotók is elvesztették a fonalat nem csak a nézők. Szerintem.
Minden esetre bármilyen témából lehet jó meg rossz játékot is csinálni. A több mint egy éves fejlesztési idő (ami reményt ad az átlag feletti minőségre) meg az hogy több kiadó sem merte vállalni a kockázatot, jelentheti azt hogy lesz benne valami eredetiség is.