• Theodora
    #1
    A "kedves" szövetség elfeledkezett arról az apróságról, hogy az elektronikus aláírás regisztráció nélkül (azaz tudnom kell, hogy ki írta alá, ismernem kell az aláírását) alapvetően (kizárólag) csak a dokumentum sértetlenségét igazolja.
    A Magyarorszag.hu-s megoldással szemben, ahol a polgárnak meg kell jelennie az okmányirodában, ahol megtörténik a személyazonosítása, ezek után tudni fogják, hogy valójában ki is ő. Ugyanis az 1000 Kiss János elektronikus aláírás közül, honnan tudom eldönteni, hogy melyiket ki írta alá, melyik aláíráshoz melyik adóazonosító jel tartozik?
    A kiemelten adózók kapcsán pedig az elektronikus aláírásban van benne az adószámuk, amit csak az itthoni elektronikus aláírást nyújtók tesznek bele. (Ami enyhén EU-s versenyellenes kérdéseket veszeget. Ui. egy EU-s vagy 3. ország beli aláíráshitelesítőnél készített aláírást erre a célra nem lehet felhasználni.)
    Persze lehetne mondani, hogy akkor tegyük bele a magánszemély elektronikus aláírásba is az adóazonosító jelet, a szazt, a TAJ számot, meg mindent, de akkor meg mindenki megismerheti, amit a tv.-k tiltanak. Ellentétben egy gazdasági társaságnál, akinél az adószám nyilvános adat!
    Vagy legyen n db elektronikus aláírásunk, mint ahogy kártyánk? Egy az APEH-hez, egy a TB-hez, egy az okmányirodákba? Hogy is lenne ez kérem tisztelt szövetség?
    Tehát marad a jól bevált (egyébként elektronikus aláírásnak úgyanúgy megfelelő) regisztrálom a polgárt és PIN kóddal jelentkezik be típusú játék.
    Ezáltal legalább lehetőség nyílik az elektronikus ügyintézésre.