újabb háborús FPS
  • báttyó02
    #17
    WOLFSCHANZE 1944 ELŐZETES
    2005. Március 02. | más - Byte

    Kiadó: még nincs Fejlesztő: Calaris studios Stílus: FPS


    ”Há kik ezek a jómunkásembörök? És mijaza Wolfschanze? Há mijez itten? Csak nöm egy Mortyr2 klón? ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!” Nem véletlenül kanyarintottam a fenti kissé furcsa intrót borzalmas cikkem elejére, ugyanis eme előzetes alanya sok momentumban eléggé emlékeztet az általam nagyon várt, ám annál csúfosabb bukásnak ítéltetett Mortyr 2-re. Ennek ellenére én megadtam neki az esélyt, és biztosra veszem, hogy végig is fogom majd vinni anno mikor megjelenik...


    Alig gyógyultam ki a MOrtyr2 által okozott súlyos elmebajból, máris itt a következő Hitleres game, melynek áldozatává válhatok. Nem fogok előre inni a medve bőrére, így egyelőre kénytelen vagyok hinni a hivatalos forrásokból származó pletykáknak, és az első képeknek, melyek nem túl impozáns voltuk ellenére annyira le tudták kötni a figyelmemet, hogy meg is adták számomra a kezdő lökést eme kis iromány összetákolásához.

    Már a bevezető sztori is kitűnik a szürke átlagból, és hihetetlen mélységekbe igyekszik kalauzolni a játékost. A történet szerint mi egy bátor fiatal katonát, Claus Schenk stauffenbergi lakost testesítjük meg a játékban, aki a német hadsereg szakácsaként már többször bizonyította vitézségét az Észak-afrikai hadjáratok során. A mi kis Clausunk éppen vígan fütyörészve főzögette a század számára a napi betevő vacsorát, mire egyszercsak jódolgában egy érdekes
    gondolat gőze csapta meg az orrát, miszerint ezzel a háborúval bizony valami nem stimmel. Mindenütt, ahol csapatával eddig járt, csak az értelmetlen pusztítás, öldöklés, kegyetlenség bűze árasztotta el a csatatereket. Claus bepakolván kis hátizsákját, és kuktasapkáját földhöz vágván hosszú útra indul, hogy derék führerével egy barátságos kis főbe lövéssel nyomatékosítsa rajta a háború mielőbbi befejezésének igényét.Egyelőre ennyi, amit tudunk a történetből, de ebből is látszik, hogy valószínűleg nem a forgatókönyv megírásán izzadtak a legtöbbet Calarisék derék bakái. El sem tudom képzelni, hogy lehet éjt nappallá téve ennyi baromságot kieszelni, de nem csodálkoznék, ha valami eszement eszelősnek az a szikra pattanna ki a fejéből, hogy bizony ezt az ötletet akár meg is lehetne filmesíteni.

    Az egész játék érdekessége, hogy ez a bizonyos Claus Schenk állítólag valós, élő személy volt, és hőstettei sem csak kitalációk. Többször is szembeszállt a náci hadigépezettel - tehát sokakkal ellentétben hamar kinyílt a csippája -, egyedül a Hitler megölése a kamu a történetben, hiszen mindannyian tudjuk, hogy ő rengeteg viszontagság után végül öngyilkos lett feleségével, Eva Braun-nal együtt.

    Na de lássuk már végre ezt a szerencsétlen játékot, hiszen róla eddig még egy szó nem esett. Kezdeném először is a felhasznált technikák ecsetelgetésével, mivel a szerzők úgyis rengeteg szépet mondanak el róla, lesz mivel betelítenem a karakterszámot. ;-)

    A játék szívében egy saját fejlesztésű motor, az IC nevű grafikus engine dobog, mely a fejlesztő cég eddigi egy játékában szerepelt, és nem mondanám, hogy
    hasraestem tőle. Persze lehet, hogy most itt a változások kora, ígérnek itt kérem szépen bump mappingot, részecskerendszert (materials, különféle gőzök, gázok megjelenítése), ködöt, tükröződést, napfényt, teljesen valósághű vizet (tény ami tény, az egyik screenshoton tényleg egészen pofásan néz ki a csatorna vizének animálása), élsimítást, hihetetlen fizikai engine-t (melytől magunk is eltáthatjuk a szánkat a hivatalos weboldalon található aprócska animáció segítségével), 5.1-es hangzást, illetve tökéletes Ai-t, mely gondolom a Half-life 2 szintjét azért el fogja érni (aki nem tudná: a combine katonák felrobbantják egymást, beleakadnak a falba, szegény szerencsétlen szörnyek pedig felénk közeledvén maguktól belesétálnak az előttünk álló feneketlen lyukba). :-). E tekintetben momdtak még újabb okosságokat, például hogy a katonák képesek összehangoltan támadni, gyógyítják magukat a náluk levő kötszerrel, illetve tudnak tárazni és fegyvert váltani. Hurrá.

    Mivel a tisztelt alkotók nem nagyon akarództak bővebb információkat kiadni szerény portékájukból, azzal kell beérnünk, amink van. Tehát folytassuk a beszámolót a gyilkolásra alkalmas szerszámok rövidke kivesézésével. Mivel ez is ugyanaz a második világháború, az összes fegyvert viszontláthattuk már más hasonló alkotásokban, de azért röviden ecsetelhetem a 8 felvehető célszerszámot. Nos hát, lesz majd egy Walther P38 típusú kis pisztolyunk, mellyel elsősorban az ellenfél nyakán található hatalmas pattanást érdemes becélozni, és máris biztos halál
    a jutalmunk. Mivel ez egyben a kezdőfegyverünk is, más esetekben ne nagyon várjunk hathatós eredményt. Kissé nagyobb biztonségérzetet nyújt majd kezünkben az Mp40, a német hadsereg általános gépfegyvere, melyet eddig minden jelentősebb WW2-es gammában megtalálhattunk. A mauser 98 dugattyús puska funkciója kicsit eltér az Mp40-étől, ugyanis ez egy rendkívül pontos és halálos, ám cserébe sorozatlövésre alkalmatlan fegyver. Szintén sok más játékben szerepelt ez a modell is. Az MG42 tulajdonságait gondolom nem kell ecsetelnem, ha sikerül felállványoznunk, szépen végigpusztítgathatunk vele mondjuk egy kisebb folyószakaszt. A k43 mesterlövészpuska neve magáért beszél, a Panzerfaust-ot pedig értelemszerűen páncélosokra érdemes tartogatni. Vigyázni kell vele, ugyanis egyszer használatos, magyarul az egyetlen skuló kilövése után dobhatjuk is el. A nyeles kézigránát hasznosságát szintén nem kell ecsetelnem, a lángszóró viszont annál érdekesebb. Sajnálatos módon a hivatalos honlapon (a cikkírás pillanatában) nem áll még készen a fegymermodell, annyi ismertető tartozik hozzá, hogy 20 méterre képes a lángcsóváit köpni.

    Cikkem eddigi kis szelete gondolom eléggé cinikusnak hat a kedves olvasó számára, nyilván nem érti, miért is merem
    ajánlani mindenki figyelmébe ezt a játékot. Nos, az első screenshotok engem magával ragadtak. Rendben, az én egyéni ízlésemet jellemzi, hogy a lehető legpocsékabb játékokkal is képes vagyok elszórakozni, ám eme termék esetében létezik néhány nem elhanyagolható fegyvertény is a sok idétlen elem mellett, ezeket szeretném csokorba szedni, először a negatív, majd a pozitív dolgokat. Lévén a játék nem teljes értékű árunak készül, így viszonyultam magukhoz a képekhez is. Szegény Claus eléggé furcsán fogja a keze ügyébe kerülő eszközöket, a pléjernek olyan érzése támadhat tőle, mintha nem lenne ereje megmarkolni a csekély öt és fél kilós rakétavetőt... Az épületbelsők (egyelőre) eléggé szegényesnek hatnak, viszont a fizikai engine kivitelezése okénak tűnik, gondolom úgy licenceltek hozzá mondjuk egy Havok-ot, minek is szenvednének saját maguk vele, ha mások jobban értenek egy fizikai motor készítéséhez. Remek ötlet, hogy néhanapján gépek húznak el a fejünk felett, a harctér közelében elsuhanó zeppelin látványa például nagyon pazar. A shotok alapján az épületek külső részeinek kidolgozása is O.K., már csak a belső szobákkal kéne behatóbban foglalkozni.

    Őszintén szólva magam sem tudom megindokolni, mit találok vonzónak ebben a förmedvényben, de szeretném őszintén a kalapom emelni, és további folytatásra buzdítani a készítőket. Akiket a kezdeti 6 screenshot nem győzött meg, azok adjanak esélyt mondjuk a játszható demónak, annak megjelenéséig rengeteget változhat maga a koncepció is, s ha nem is újabb klasszikust üdvözölhetünk körünkben, okozhat még kellemes meglepetést ez a produktum is.


    Várakozási faktor: 8/10
    Parádés kis lövöldözős szeánsznak tűnik, jónéhány hangulatépítő momentum igyekszik felkelteni folyamatosan a játékos érdeklődését. Ha másban nem, hát fizikában ütni fog.

    Wastrel