• [NST]Cifu
    #38
    Az F/A-22 radarkeresztmetszete a becslések szerint kedvezőbb (kissebb), mint az F-117A-é, de természetesen hivatalos adatok nincsenek.

    Az F-117 alakja azért olyan különleges, mert akkoriban még csak tanulták a radarkeresztmetszet csökkentésének ezen módját (a "lopakodást"), és egy ilyen alakkal sokkal egyszerűbben számolható ki a rádiósugarak kitérési iránya, akkoriban még nem számítógéppel tervezték a repülőgépeket, így ez a munka sokkal lassabban haladt.
    Az F/A-22 (és az YF-23, valamint feltehetően a B-2A) esetén a gép alakját már számítógéppel tervezték meg, és lehetőség volt a ezáltal a radarkeresztmetszett gyorsabb ellenőrzése, vagyis nem kellettek aerodinamikai szemszögből katasztrófálisan éles élekkel és nagy, sík felülettekkel dolgozni, hanem lekerekített formákkal is el tudtak érni ugyanolyan, sőt még annál jobb értékeket.