Laci#146
Ehmmm:)
Van mondjuk Windows alatt egy videolejátszás, de lehet bármi amúgy folyamatosan mozgó, pl. scrollozó, vagy 2D-ben erre-arra mozgó dolog a képen. 2D-s dolgoknál talán jobban látszik.
Sajnos a folyamatosság, folytonosság szavak használata erre talán nem nagyon elég.
Amikor ezek mozognak egyszer-egyszer a folyamatosság közben vagy egy nagyon rövid ideig tartó akadás van ami mindig "visszaugrik", vagy csak a kétdimenziós kép egyik része és a másik része elcsúszik vízszintesen egymáshoz képest egy pillanatra és így "ugrál" összevissza (egy pillanatig tart ez is). Akárhogy szabadítom fel az erőforrásokat ezt legfeljebb csak csökkenteni tudom, elhárítani nem. régen a Windows-ra tippeltem, de asszem most már nem feltétlenül attól lehet...
Azt már észrevettem hogy a 3D-kártyák ezt mintha nem csinálnák ha játék közben néznem (meg az Apple gépek:-)) hanem ott hibátlan, folyamatos a mozgás, persze nem is csoda, mert a 3D gyorsítás egy külön hw-vel van ugye megoldva (a grafkiártyán) és az adja a monitorra a saját képet(asszem).
Nem tévesztendő össze a lassúságból adódó akadással, bár sokszor nagyon hasonló. Volt amikor ezzel több különféle PC-n szenvedtem, persze később jöttem rá hogy egy valószínű nem fog megoldódni...
DOS alatt is próbáltam, tisztán (pl. 3D gyorsítás meg ilyenek megléte nélkül), ott is (talán még jobban is) csinálja ezt és az a mérték már engem tényleg baromira idegesített.
Azt tudom hogy mintha a Pentium előtti PC-k ezt nem csinálták volna, valahogy később jött ez elő úgy emlékszem.
Aztán meg sok PC-t láttam már, direkt meg is néztem később ezeket a hibákat is rajtuk és akármilyen képernyő, kártya, stb. volt hozzá mindig észrevettem ezt.