Janek81#28
"Ezenkívül nincs olyan dolog, amit a másik ne tudna."
Valószínűleg igazad van, ha alapul vesszük a két oldal két csúcs kategóriás kártyáját. De tudod nincs mindenkinek csúcs kategóriás kártyája, és a régebbiek még ezt-azt nem támogattak. Mert ugye fejlődtek... És sajnos nem olyanok az árak, hogy mindenki kapásból meg tudja venni mindenből a legújabb technikát, ezért van az, hogy millió config van - amire képtelenség optimalizálni.
"Ja, hogy neked pénz nem számít?"
Lehet elsírnád magad, ha olyan gépen kellene dolgoznod/játszanod, mint az enyém. :)
"A játékpiac viszi előre a hardverek fejlődését."
Én úgy mondanám inkább, hogy egyik ösztözi a másikat. A hardver fejlesztők azért csinálnak jobbnál jobb hardvereket, hogy a játék fejlesztők is jobbnál jobb játékokat tudjanak kiadni, és a játék fejlesztők azért csinálnak jobbnál jobb játékokat, hogy egyre jobban ki tudják aknázni a hardver nyújtotta leheőségeket. Ha az egyik oldal megáll, meg kell állnia a másik oldalnak is, vagy stagnálnak azon a ponton, ahol a fejlődés megállt. Ha a programozók most nekiesnének minden kódot a lehető legjobban megírni, az egyrészt baromi sok időt emésztene fel (lásd HL2, asszem 6 évig csinálták), és eközben a hardveresek nem tudnának magukkal mit kezdeni, mert hiába fejlődnének, a kutya nem venne mindig jobb hardvereket (a fanatikusokat leszámíta, de azokból nem élnek meg), ha a régieken is tökéletesen futna minden új game.
"A programozók sajnos folyamatosan ebbe a hibába esnek, de ez nem csak az ő hibájuk. Sok a meló, egy játéknak gyorsan el kell készülnie. Nézd meg a HL2-t milyen sokáig készítették, és meg is lett az eredménye. Gyönyörű grafika és nem kell hozzá 4GHz-es proci SLI 6800 Ultrával. Ez bizonyítja azt, hogy bizony felesleges ilyen-olyan hiperszuper csúcs VGA, mert jó programozási tudással, és sok idővel nagyon jól meg lehet írni egy programot."
Erre fentebb már írtam, remélem már érded a lényeget. Jól optimalizált kóddal kiadni egy játékot nem éri meg. Eszméletlen időket emészt fel (jó példa a HL2 megint), mialatt más dobálja kifelé a sikersebbnél sikeresebb játékokat. Lehet, hogy lenne rajta mit csiszolni, de minek, ha egyszer így is megveszik az emberek, és ráadásul nem csak a játékokat, de az egyre jobb hardvereket is pont a játék miatt. Ez sajnos így működik, én értem, hogy neked mi fáj, de ahhoz, hogy ne álljon le a fejlődés, bizonyos áldozatokatmeg kell hozni. Jelen esetben az az áldozat, hogy kapsz egy rakás játékot viszonylag rövid idő alatt, viszont szar kóddal. Ha arra törekednének, hogy jól legyen megírva, akkor egyrészt leállna a hardverek fejlődése legalább egy néhány évre, amíg már a kód optimalizálással nem tudnak többet kihozni belőlük. De ekkor már kétséges, hogy megint útjára indulhatna a technika fejlődése ezen a téren, mert az a néhány év kihagyás a termelésben és fejlesztésben lehet elég lene ahhoz, hogy megszűnjenek ezek a gyárak és a fejlesztők pénzforrása. Csak utángyártásból nem tudom, megélnének-e... Azért ha van egy kicsivel átlagon felüli kártyád, azzal pár évig ki lehet húzni csere nélkül...
A mondandód utolsó felében már kicsit átmentél globális környezetszennyezésbe és hasonlókba, amiben valszeg ugyancsak igazad lehet, de sztem most nem ez téma, inkább nem kommentálnám.
A lényeg, hogy én értelek és teljesen igazad van, de ha a fejlesztők is így gondolkoznának, akkor csak idő kérdése és behal az egész fejlődés hiányában. Ezt nem szabad megállítani, csak azért, hogy kevesebb szilícium menjen a kukákba és kevésbé tehetős emberek is élvezni tudják az új játékokat. Akinek nincs pénze újabb hardverekre, nyílván nem fogja megvenni (mint pl én is), legfeljebb majd megveszi később, amikor már kijött az új technika és viszonlag lemennek az árak. Addigra talán már pont be is érik az a technika, a játékk pont akkorra fongák tudni kihasználni. Szal nincs itt semmi gáz, csak rossz oldalról nézed.