Lehet hogy félre értetted. Nincs nekem semmi gondom a 3d megjelenítéssel. Csak éppen ez nem az!
Egy ablak akkor is csak egy kétdimenziós hüle felület marad, még akkor is ha átlátszó.
Ez a koncepció, hogy toldozgatunk foldozgatunk egy 2d oprendszer és egyszer csak 3d lesz belőle, szerintem baromság.
A 2d ikonos/ablakos oprendszer azért lett használhatóbb a parancssoroshoz képest mert ott volt a rendszerbe épített intelligencia, ami segítette a júzert. Nem kell paraméteres utasítás hegyeket begépelni, mert a gép "tudja", hogy amikor a júzer rákattint valamire, az mit jelent.
Ez az ablakos koncepció viszont nem úgy született, hogy űlt Bilgéc a számítógépe elött és mindíg bővítgette a kis DOS-át és lám egyszercsak WinXP lett belőle. (Bár nekem sokszor úgy tűnik, hogy BG így képzeli a rendszere fejlesztését ezért mind a mai napig nem érti, hogy miért nem sikerül úgy ahogy azt gondolja)
Egy 3d környezetben sokkal nehezebb tájékozódni, mint egy 2D-ben. Ezt a tájékozódást a mostani 3d próbálkozások a júzerre hárítják, ez alol a longhorn sem kivétel.
Lehet hogy nem csak a sima megjelenítést, hanem az objektek intelligenciáját is át kéne venni, szal ezért talán nem is olyan buta példa az a realisztikus gépityus Hámvi.
;)