• Omegared
    #34
    Amit a Seagate és most a Maxtor is tett az csak gyári garancia. Nálunk érvényesíthetetlen, mert az importőrök vállalják a garanciális ügyintézést, és általában másfél évet adnak a kisker felé (ez azért van mert előfordulhat hogy az importálás után nem kerül azonnal a kiskerbe minden darab valamint ha a kisker akarja érvényesíteni a garanciát az is időbe telik). Viszont a gyári garanciát viszonylag egyszerűen lehet kihasználni. Ehhez (asszem minden gyártó) egy ún. RMA (Return Material Authorisation) procedúrát használ, azaz igényelni kell egy visszavonási számot a gyártó honlapján (némely gyártó feltételekhez köti, pl saját tesztprogram futtatása, online kiértékelés stb.) majd a szám birtokában, a gyártó által követelt formában (spec. csomagolásban) kell a hibás meghajtót postai úton a gyártó telephelyére visszaküldeni (ez kerül pénzbe de kb 3-4e forintot megér egy ilyen procedúra, ahelyett hogy 20e ft körüli összegért egy új winyót vennénk) pl IBM Hollandia, Seagate Belgium stb . Amúgy az IBM vinyókra tudtommal mindíg 3 év gyári gar volt, megszűnése után a Hitachi átvette a régebbi IBM winyók garanciáit is. Szó ami szó a garanciát érvényesíteni nem nagy dolog. Viszont! A meghibásodott winyók adatait nem menthetők, mivel általában gyári javított meghajtókat küldenek vissza, igy adatait mindenki elfelejtheti. Arra ott a Kürt RT :D. Remember! backup!
    A szállítási idő nem veszélyes, én egy IBM vinyót küldem vissza (többek között) kb 7 munkanap volt. Sima ajánlott küldeményként küldtem vissza tavaj októberben, 4 nap volt oda az út 2 vissza (UPS csomagküldő hozta :) ).
    Szóval ajánlott minenkinek.
    Pás!
    Omegared