• [NST]Cifu
    #24
    Ez csak egy tesztgép, ahol a cél az, hogy a hajtómű gyakorlati működését vizsgálják. Természetesen a teljes léptékű verziók már sokszorta nagyobban lesznek.
    A kezdő sebességre több megoldás is létezik, egyfelől lehetséges, ahogy a cikkben is említik a kombinált meghajtás, amikor a gép fedélzetén szállított oxigénnel táplálják, vagyis rakétahajtóműként indul, aztán amikor elér néhány száz km/h-s sebességet, átáll hagyományos torlósugárhajtómű üzemmódba, majd Mach 3 körül szuperszónikus áramlású torlósugárhajtóművé, amikor pedig már olyan magasra emelkedik, hogy a légkörből már nem tud elég oxigént kinyerni, ismét rakétahajtómű üzemmódba kapcsol, és így éri el az orbitális pályát. Persze ezt így leirni nagyon egyszerű, a megvalósítás azonban iszonyú nehéz lesz, hiszen a különféle üzemmódokhoz különféle belső geometriai/áramlástechnikai formák ideálisak, tehát a hajtóműnek tudnia kell ezeket változtatnia. Alternatív megoldás a hagyományos gázturbinák alkalmazása, amelyel a szükséges sebességre lehet gyorsítani a járművet, ennél az a legfőbb előny, hogy már kéznél van a szükséges technológia, nem kell külön kifejleszteni.