• [NST]Cifu
    #12
    Egyenlőre az alapfázisban van a fejlesztés. Működik-e egyáltalán? Ha igen, akkor hogyan, mennyire megbízhatóan? Ha nem, akkor miért nem? Most kb. itt tartunk.

    A civil életben rengeteg módon lehet majd használni ezt a fajta hajtóművet. Egy olyan jármű, amely képes 5-10 Mach-ot is elérni, alig két óra alatt elviheti az utasait Budapestről Canberrába (Ausztrália fővárosa), holott ma csaknem egy nap a repülőút. A másik nagy lehetőség az űrutazás, jelenleg az indítójárművek elsöprő többsége rakétahajtóművet használ a földről való induláshoz, és indulótömegének 90-95%-a üzemanyag, ennek nagyobb része oxidálószer. Ha sikerül 40-50km-es magasságig a légkörböl kivonni a hajtómű működéséhez szükéges oxigént, akkor azzal ennek a tömegnek egy tetemes részét ki lehetne váltani. Vagyis ha egy 300 tonnás indítórakéta mondjuk 8 tonnát bír föld körüli pályára állítani, akkor egy 300 tonnás kombinált torlósugárhajtóműves indítójármű mondjuk 40 tonnát. Elég mellbevágó különbség, nemde? Mindemellett egy ilyen jármű kifejlesztése persze jelenleg igen költséges, de hosszú távon sokkal olcsóbb, mint a jelenlegi egyszer használatos indítórakéták alkalmazása...