• BiroAndras
    #27
    Igen, volt pár inkompatibilis dolog. És épp ezért nem is terjedtek el, amíg ez meg nem oldódott.
    A hangkártyákat eleinte szoftveresen tették nagyjából kompatibilissé. Magyarul nem kellett amiatt túl sokat aggódni, hogy vajon az új játékok mennek-e majd a régi kártyával.
    A videokártyáknál is hasonló megoldások voltak eleinte. Aztán szabványosítva lett a 2D megjelenítés (VESA), és később a 3D (DirecX) is. Emlékeim szerint mindkét szabvány hatalmas lendületet adott az iparágnak.
    A prociknál szintén látszik a hatás. Az egymással kompatibilis cuccok (Intel P4, AMD, VIA) úgy fogynak, hogy alig győzik növelni a gyártókapacitást.
    Az inkompatibilis 64 bites Itanium igen gyéren fogy, míg a kompatibilis Athlon64 és Opteron pillanatok alatt vezető pozícióba rántotta az AMD-t, pedig korábban sokan már temették.
    A Rambus rövid úton belehalt az inkompatibilitásba.
    És még egy halom technológiát lehetne felsorolni, ami sose terjedt el, mert nem volt kompatibilis.