• [NST]Cifu
    #3
    Az Ion-hajtóművek előnye, hogy kis méretűek, és kevés üzemanyaggal is évekig képesek folyamatosan működni. Hátrányuk, hogy a tolóerejük olyan minimális, hogy még egy szódásszifon is nagyobb gyorsulásra bírná a járművet. Azonban amíg egy szódásszifon kb. két másodperc alatt kifújna, az ionhajtómű évekig működhet, és szépen lassan egyre gyorsabban és gyorsabban haladhat a szonda.

    Ez esetben a szonda az ion-hajtómű minimális tolóerejét csak arra tudta felhasználni, hogy egyre nagyobb és nagyobb köröket rójon a Föld körül, egyre magasabb keringési pályára állva. Ahogy egyre távolodott a földtől, egyre közelebb került a Hold pályájához, a végén a Hold gravitációja fogja már be, így áll a szonda Hold körüli keringési pályára.

    Noha tényleg időigényes folyamat, a szonda indulótömegének sokkal kissebb százalékának kell üzemanyagnak lennie, mint hagyományos kémiai hajtómű esetén. Ez pedig annyit tesz, hogy ennyivel több tudományos felszerelést vihet magával...