"Carmack elégedetlen a modelleken látható texturák "plasztik" hatásával, amely különösen a bőr texturáknál észrevehető. Ez a dolog javítva lesz az új megvilágítási rendszerrel, amely támogatja a bőrtónusokat, a részleges átlátszóságot és az új effekteket is, mint pl. a haj különböző megvilágítása. Az árnyékok az új motorban is jelentős szerepet kapnak majd, Carmack jelenleg a Soft Shadow technika beépítésén dolgozik. John bevallotta, hogy a Doom 3-ban a karakterek nem vetettek egymásra árnyékot és ez is egy olyan probléma, ami javítva lesz majd.
részleges átlátszóság, zselészerű bőr = medúzalények, de az emberi bőr szimulációja is érdekes lesz, bőrön ÁTLÁTSZÓ erekkel és a hajszálak gyökerei ahogy látszanak az áttetsző bőr alatt. Erőteljes piros szúrófény ahogy átvilágít az ember kezén vagy hártyás bőrszárnyakon mindez úgy bevilágítva, hogy nagyjából élethűen nézzen ki.
Fontos még a bőr gyűrhetőségének, hüvelykujjal benyomható bőr-hús felületeknek a 3D motorba kódolása, tehát ha egy csaj állát a karján nyugtatja az álla nyomja be a karja tetején lévő húst-bőrt.
Meg a vizecske nagyjából korrekt ábrázolása, tehát hogy minden egyes vízcsepp SPHERE 3D objekt legyen, brutális transzparenciával és tükröződéssel, és deformálható alakúak legyenek ezek a sphere-vízcseppek és így nagytömegben permetezve, szóródva gyönyörű csillámló effektet lehet ábrázolni. Az lesz még durva, ha totál 3D-s vízcsepp - gőz - pára részecske szimulátorral létrehoznak majd a 3D világban egy kb. 60 méterre KÉPZŐDŐ "valós" szivárványt"