• Xbluereaper
    #595
    Allakhazam: Köszönet a beleegyezésért, hogy Craig a Star Trek Online-ról beszélhet velünk! Kezdjük egy olyan kérdéssel, amit a közösség igazán szeretne tudni! Van bármilyen terv arra, hogy a jövőbeli bővítésekbe a Borg bekerül játszható frakcióként?

    Craig: Gondoltunk erre. Van néhány aggasztó tervezési probléma, melyek közül az egyik az volna, hogy hogyan lehet megvalósítani azt, hogy a borg játékosok a Kollektíva részét képezzék. Volt néhány ötletünk és kezdetleges beszélgetésünk arról, hogy milyen lehet a Borggal játszani - úgyhogy talán a jövőben lesz valami.

    Allakhazam: A legtöbb MMO tartalmaz "jutalom zsákmány" (loot reward) rendszert, amelyben a játékos fejleszti saját karakterét a legyőzött szörnyekből szerzett pénznemből és tételekből. Mindazonáltal a föderációs kapitányok nem annyira a komoly rablásaikról ismertek, tehát az STO hogyan kezeli ezt?

    Craig: Mi nem jutunk el odáig, hogy a föderációs kapitányok felszereléséért holtesteket fosztogassanak. A pénzed nagy része mindenféle jutalmakon vagy kereskedelmeken keresztül fog jönni. Képes leszel arra, hogy új technológiákat kapj olyan fajoktól, akikkel találkozol, miközben felfedezel vagy új eszközöket készíts erőforrásokkal, amiket gyűjtögetsz vagy elcserélsz információkért, és tanulsz miközben küldetéseket fejezel be. Az is egy lehetőség, hogy majd felfedezel egy technológiát vagy egy erőforrást, egy megmentett hajóban vagy egy bolygón. Ha te például olyan Csillagflotta kapitány vagy aki megtalál egy új klingon fegyvert, ételemszerű lenne megpróbálnod a technológiát átalakítani magadra vagy visszaküldeni elemzéshez a Föderációnak

    Allakhazam: Az időutazás mindig is a Star Trek világ alapvető része volt; van bármilyen terv arra, hogy valamilyen módon az STO-ba ez be legyen építve?

    Craig: A Star Trek világában nem csak az időutazási játék a nagy rész. Mi már a tartalom fejlesztésben is az időn keresztül fogjuk küldeni a játékosokat.

    Allakhazam: Sikerülni fog látnunk bármilyen öregebb csillaghajó modellt a játékban, az eredeti sorozat rajongóiért, például Constitution osztályt?

    Craig: A hajóosztályok közül, amiket ismersz, sok fog megmutatkozni a játékban. Már beszélgettünk az időutazásról, rendben?
    Miközben a játékosok hajókat csinálnak, a hajókonfigurációk és stílusok a Star Trek világában jól ismert hajókon alapulnak. A különböző ismerős korszakok (TOS, TNG, VOY és a jövő) ihletéből testreszabhatod hajódat anyagokkal és darabokkal.
    A Star Trek Online nagyjából 30 évvel a Star Trek Nemezis után kezdődik 2409-ben. A technológiai haladás miatt a hajóterv megváltozott. Szóval amíg nem tudod a Miranda osztály pontos mását elkészíteni, addig létrehozhatsz egy olyan csillaghajót, ami sokban hasonlít rá, de a te sajátosságaidat tartalmazza.

    Allakhazam: Láttuk a játék videóban, hogy fézer-harcot mutatnak be, de mi van a kézi tusával? Használhatunk bat'leth-et?

    Craig: Határozottan! Kézi tusa opciók lesznek mindkét frakciónál a játékban. Képes leszel használni vulkáni idegcsípést (szerk.: a vulkáni megfogja az alany vállát és elkábítja) vagy lirpa-t (szerk.: egy fémbot végén bunkóssal) és a klingonok nem lennének klingonok bat'leth-ek (szerk.: nagy harci vágó eszköz, több markolattal) és d’k tagh-ok (szerk.: klingon kés) nélkül.

    Allakhazam: Van bármi, amit egy trikorder nem tud megcsinálni? Természetesen a játék korlátain belül...

    Craig: Több különböző trikorder lesz és a különböző osztályokat különböző területeken fogják használni. Egy orvosi tiszt képes lesz olyan dolgokat csinálni a trikorderrel amit egy gépész nem tud, és fordítva. Te és a főtisztjeid skilljei (képességei) fogják meghatározni, hogy mit tudsz tenni egy trikorderrel.

    Allakhazam: Ez idáig a sci-fi MMO-k összehasonlításokban, messze nem boldogultak annyira jól, mint a fantasy témájú társaik. Miért gondolod azt, hogy erősek és milyen lehetőségeket érzel, az STO felül tudja múlni ezt?

    Craig: Először is, mi a Trek világának erejét és fantasztikus történeteinek 40 évét vázoljuk fel. Ez ad egyedül a Star Trek Online-nak ütőkártyát. De egészében véve az MMO egy nehéz műfaj, amelyben gyarapodni kell - sokkal több sikertelen fantasy MMO vagy egyéb van, mint ahány sikeres.
    A Cryptic bizonyította azt, hogy tudunk szórakoztató, sikeres MMO-t készíteni a fantasy műfajon kívül is. Elkötelezettek vagyunk, hogy megtörjük a kard és varázslat mintáját, és magabiztosak vagyunk abban, hogy sikerrel tudunk járni az STO-val.

    Allakhazam: Van lehetőség arra, hogy a játékosok más nyelveket beszéljenek a játékban, klingont vagy cardassiait?

    Craig: Az egyetemes fordító technológia uralkodó az egész Trek világban és ez megoldja a legtöbb kommunikációs problémát. Úgy állítjuk be az opciókat, hogy lehetővé tegyük a frakcióknak a bizalmas kommunikációt.

    Allakhazam: A felfedetés és kutatás hatalmas szerepet játszanak a Star Trek világán belül. Hogyan kezeli a játék az új tartalmak létrehozását, amikre mindenki, aki játszik lehetőséget kap, hogy új életformákat és civilizációkat fedezzen fel?

    Craig: Fejlesztettünk néhány igazán remek technológiát, amely lehetővé fogja tenni, hogy változtassunk a felfedezési tartalmon. A felfedezés a Star Trek Online-ban igazán ellenállhatatlan, összetett tartalom - nem tudok egy olyan játékról sem, amely erre a szintre vitte ezt.
    Igazából azt gondolom, hogy amikor már mindent elmondtak és megcsináltak, a játékos keményen fog izgulni azon, hogy felismerje a tartalmat, amelyik az STO-ban kézileg készült ellentétben azzal a tartalommal, amit a szoftver segített nekünk elkészíteni.

    Allakhazam: Amíg témánál vagyunk, milyen sok tényezője lesz az Elsődleges Irányelvnek a játékmenet ezen jellegében?

    Craig: Ez egy nagyszerű kérdés! Erről többet fogunk beszélni, amikor a későbbiekben részletesen megvitatjuk a Star Trek Online felfedezéseinek szempontjait. Addig is készülj rá!

    Allakhazam: Mi volt a megoldásod a Kobayashi Maru-ra?

    Craig: Egy balfék vagyok - be kellene mennem és meg kellene mentenem a hajót, nem számít más. Miközben a szimuláció zajlik, valószínűleg felkiabálnék "teljes sebesség" épp időben.

    Allakhazam: Elég jó, nem számítottam arra, hogy tökéletes lesz a megoldásod. Köszönet az eltöltött időért, hogy cseveghettünk Craig-gel.


    link1
    link2