• [NST]Cifu
    #521
    Nem akarok senkit lelombozni, de nálam especiel pont ez vágná agyon a Star Trek hangulatot. A PE féle STO-nál a karakterközpontúság dominált, egy karaktert irányítasz, amelyik egy eleme egy Csillaghajó személyzetének. Itt (az űrbéli részeken) egy hajót irányítasz, még ha elviekben egy karaktered is van. Mint az EVE-ben.

    A PE féle elgondolás anno nagyon népszerű volt, hiszen mindenki a saját elvárásait találhatja meg. Lehetsz gépész, és küzdhetsz azért, hogy a klán/guild hajója jobb teljesítményt nyújtson. Lehetsz kormányos, és irányíthatod a hajót úgy, hogy minél optimálisabb legyen a harchelyzet számotokra. Lehetsz fegyverzeti tiszt, és rajtad állhat, hogy mi lesz a csata kimenetele. Lehetsz tudományos tiszt, hogy idejekorán felfedezd a veszélyt, illetve harcban megtaláld az ellenfél gyenge pontját. Végül pedig lehetsz kapitány, aki az egész csapatot összefogja. Mindenki az lehetne a Star Trek világában, ami akarna. Ha pedig az adott posztra nincs játékos, akkor ott NPC fog szolgálni. Nem vitás, hogy nehéz megvalósítani, lekódolni, de tény, hogy játékos szempontból ez áll a legközelebb az úgymond Star Trek feelinghez.

    A Cryptic féle elgondolás más tészta, itt egy kapitányt irányítasz (itt nem rendfokozat, hanem a hajó parancsnoka a 'kapitány'), akinek van egy hajója. Ez több dolgot is előre vetít, először is több, mint biztos, hogy nem egy szerver lesz. Nincs az az isten, hogy elbírja a motor azt, hogy több száz, több ezer játékos űrhajója küzdjön egyetlen régióban... Ez egy "picit" ütközik a canon Star Trekkel, hiszen eféle giga csatára nagyon ritkán van példa, történetesen egyedül a Borg (TNG és mozifilm) és a Dominium ellen (DS9) volt rá példa.
    Másodszor, itt a jelek szerint alapvetően a hajó lesz a lényeg, hiába próbálta azt elhitetni Craig a Q&A-ban, hogy a karakterekről, a személyzetről fog szólni a dolog.

    No persze tény, hogy kevés még az információ, és alapvető változások is lehetnek a játékmenetben...