Mit lehet tenni egy márkakereskedőnél ha szar az új autód!
  • harcu
    #48
    Itt egy idézet a vezess.hu-ról:

    " A 16 szelepes 105 lóerős benzinmotor nem hajlamos igazán a pörgésre, viszont alacsony fordulaton rendkívül erőtlennek bizonyul. 3500-as fordulat felett kezd csak éledni, és a piros mezőig kell forgatni, ha némi gyorsaságot szeretnénk előcsalni belőle. A hozzá kapcsolódó ötsebességes kézi váltó is inkább a nyugalmas váltásokat szereti, - előfordult, hogy gyorsabb váltásoknál megakadt a váltókar. A jellemzően lomha fordulaton járó motor gyenge teljesítményéért cserébe viszonylag sokat fogyaszt. Vegyes használatban 9,0 literbe sikerült beleférni. "

    Amúgy személyes tapasztalatom rgy 1.4 16V-s Golffal van. Ketten ültünk benne, mikor egy teherautót akartunk előzni kb 60-nál. Vissza 3-ba, és padlógáz... és nem történt semmi. A kocsi egyáltalán nem gyorsult, az volt az érzésem, hogy az 1.0-ás Corsám jobban menne. Jó, kis idő múlva persze legyorsultuk a teherautót, és az is gyorsult közben, de az egy pótkocsis szerelvény volt, ez meg egy személykocsi, amit folyamatosan országúton és autópályán használtak, tehát nem volt ellustulva. Szóval az biztosan nem kellene. Beleülve is csak annyi volt, hogy oké, mehetünk, semmi "hű de jó itt" érzésem nem volt, unalmas belső ronda kék műszerfalvilágítással.

    A hengerenként 4 szelepes motorok szerintem is feleslegesek, következőleg egy 8 szelepest vennék. Jellemzően 2000-3500-ig hajtom az autót, a nyomatékmaxom 3000-nél van, a teljesítmény ellenben 6000-nél. 5000 fölé is ritkán pörgetem. A 8 szelepesek jobban vezethetőek, ez is tény (mint a felszeretsége a német kocsiknak :)), alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatékot adnak, ami a kulcsa a rugalmasságnak.