Mit lehet tenni egy márkakereskedőnél ha szar az új autód!
  • Marcell
    #47
    :: olyanok az attetelek, hogy egyenletesen(!) huz az auto (akkor is, ha eppen nem huzatom ki 4000-ig)
    Konnyu vele ugy menni, hogy minden valtas utan olyan fordulattartomanyba essen az auto, ahonnan ismet nagyon jol indul a vas.
    ---
    Az 1.6-os IV-es Golfban az egyes es a kettes kozott akkora a luk, hogy csak akkor lehet kb. egyenletes (<-- ez a kulcsszo) gyorsulast produkalni, ha a piros zonaig kihuzatom az egyest. Ha korabban valtom fel a kettest lesz egy NAGY megtorpanas, azt ki kell varni es csak utana kezd el megint jol huzni.

    :: sima, utazo hasznalatnal (mondjuk 2500-as vagy 3000-es fordulatnal) barmikor kepes megindulni, ha nyomok neki egy nagyobb gazt.
    ---
    A IV-esben hiaba tolom padloig a gazpedalt 4000 alatt csak egesz picit kezd el gyorsulni. Utana eszbekap es hatbarugva huz a vegeig.


    Ez volt eddig az en velemenyem, de ugy latom van mas is rajtam kivul, aki hasonloan EZT a kulonbseget erzi a III-mas szeriaval szemben. Ideznek egyet a Totalcar.hu-rol, mert az ujsagiro konnyebben emesztheto formaban irja le azt, amit en is megprobaltam elmondani elozo hozzaszolasaimban.

    Golf IV 1.6 16V cikk (ezt sem szentiras, csak egy velemeny, ugy mint az enyem. Viszont en speciel egyetertek vele.) :
    "Az egyik ilyen újkori fétis a hengerenként négy szelepes technika, amelyet a versenysportban már nyolcvan évvel ezelőtt alkalmaztak nagyfordulatú motorok teljesítménynövelésére. Ahogy a nagy darabszámok miatt olcsóbbá válhattak az igényesebb technológiák, úgy terjedtek el a nyolcvanas években a sokszelepes motorok a sportos utcai autókon is, hiszen ezeknél is cél a minél nagyobb teljesítmény.

    A probléma akkor kezdődött, amikor annyira beindult a hisztéria, hogy már joviális családi autókon is fel-feltűntek a "16V"-feliratok. Önmagában a tizenhat szelep csak minimális teljesítménynövekedést eredményez, viszont garantáltan magasabb fordulatra tolja el a nyomatéki maximumot. Ahhoz, hogy tényleg jobb legyen a motor, iszonyú sok egyéb tényezőt is meg kell változtatni a nyolcszelepes technikához képest.

    Mivel az átlagos autós általában 2-2500-as fordulatnál kapcsol feljebb egy fokozattal, a hengerenként négyszelepes technikának ő csak a hátrányát látja, effektíve gyengébbnek érez egy ugyanakkora motort. Ezen a problémán a technikai fejlesztésekbe tisztességes pénzeket ölő gyártók, például a Honda úgy kerekedtek felül, hogy változó szelepvezérlés alkalmazásával kis fordulaton csak két, nagyobb fordulaton pedig - a szelepvezérlési idők egyidejű módosításával - négy szelepen át lélegeztetik az égéstereket. (...)

    Mint utóbb kiderült, a wolfsburgiak konyháján már évek óta az üstben rotyogott egy új, 16-szelepes, 1,6-os, négyhengeres blokk, amely a huzamos főzés ellenére csak nem akart megpuhulni - hogy egy egészséges képzavart is feldobjunk itt. Akár kész volt, akár nem, most mégis bevezették a Golfban, de már egy röpke próba alatt kiderül, hogy előrelépés maximum marketing-vonalon történt. (...)

    A gyakorlatban ez annyit tesz, hogy kis fordulaton a motor erőtlen, városban szinte luxus negyediket kapcsolni, az ötödiket pedig el is felejtheti az ember, az autópályára való. Hármasban azonban a motor otrombán bömböl, és még ekkor is kelletlenül is reagál. Ilyenkor joggal jut az ember a következtetésre: kár a régi jó motorért, még ha egy kicsit többet is fogyasztott."


    Legvegul: idonkent persze szeretem kihuzatni a IV-es Golfot, na akkor tenyleg ugy megy, mint a golyo. Raadasul a hangja is kellemes a magas fordulatokon, nem erzem azt, hogy sirna a motor a porgetestol.