Sudden Strike mindörökké
  • Salvaje
    #866
    Hallo, sudden fanok. Bocs a szünetért, de mind kevesebb idő jut manapság a játékra, meló meg minden.

    HunButyok mondatait nem kívánom kommentálni, mert azok önmagukért beszélnek és ez a fórum nem a kettőnk kapcsolatával foglalkozik.
    Csupán annyit fűznék hozzá, hogy korábbi bizalmamat - legnagyobb sajnálatomra - elveszítette.

    Visszatérve a játékhoz az elmult hónapokban hanyagoltam a Sommer Battles-t annak súlyos egységbéli hiányosságai miatt. Vegyük pl. a szovjet 85mm légvédelmi ágyút, ami nélkül elég nehéz "realisztikus" multiplájer pályákat csinálni, vagy beszélhetnénk a háború elején használt kis kaliberű páncéltörő és tábori ágyúkról, amik nélkül szintén lehetetlenség minden fegyvernemre kiterjedő azonos erőviszonyokat kialakítani.

    De térjünk vissza egy múltiplájer erejéig ezév február 6-án kiadott Winter War-hoz.
    A nyár végén, és szeptemberben egy újabb nagyszerű, a maga nemében egyedi pályával gazdagodott sajátkészítésű térképeim listája. Az új multipálya az "Odera 1944-45" nevet kapta.

    Továbbá teljesen véletlenül felfedeztem két dolgot:
    Korábba elég nagy problémát okozott, hogy a téli és sivatagi sémában nem lehetett vasútvonalat javítani. Ez gyakorlatilag lehetetlenné tette az amúgy igen hangulatos páncélvonatok használatát.
    Rájöttem, hogy ha a vágányok alá egy kocka szélességben "repülőtér mezőt" húzok, akkor az javíthatóvá válik mind a mozdonnyal, mind a javítóautóval.

    A másik, játéktechnikai fortély a benzineshordó gyalogosként történő szállítása a harckocsik tetején. Ezt a szerkesztő container overflow hibaként jelzi ha ujra betöltöm, viszont a játékban elindul és használható funkció.

    Mint a képen is jól látható, az így szallított üzemanyag rögtön kéznél van. Hozzáteszem, hogy a Tigris I. ordenáré módon le lett butítva az RCM 2.0-ben, de még a Sommer battles-ban is: csupán 100 benzint képes magával cipelni - ezzel a trükkel ez a probléma is némiképp enyhíthető.

    Márcsak annyi kellene, hogy a tankok az ágykhoz hasonlóan meg is tudják inni belöle a számukra oly nélkülözhetetlen üzemanyagot, és ne kellene óvodás módjára tankerekkel itatni őket. .:(

    És végül, de nem utolsó sorban az Odera 1944-45 pályámról néhány szót:

    1944 utolsó napjaiban az Ardenneki ellentámadás kifulladása után a németek már nem rendelkeztek semmilyen mozgó tartalékkal, amivel egy esetleges nagyobb offenzívát hárítani tudtak volna. Az Ardennekben elpazarolt 3 páncéloshadosztály hiánya leghamarabb a Keleti fronton mutatkozott meg.
    1945 februárjában a Kelet-Poroszországban a november óta védelmi pozíciókban álló I. Belorusz Front Zsukov marshall vezetésével, miután feltöltésre került nagyszabású támadást indított az Odera nyugati partján létesített hídfőiből.
    A cél nem más, mint Berlin városa volt, aminek menetből történő elfoglalását Sztálin március elejére (!) tűzte ki, hogy adu-ászként használhassa a Kelet-Európai rendezésben a Jaltai konferencián. Ekkor azonban még a Balkán-félszigettől kezdve Nyugat-Magyarországon át a Cseh Iparvidékig mindenütt jelentős erők voltak lekötve a Vörös hadsereg részéről, így egyetlen hadsereg nem tudott döntő áttörést elérni.
    Mint tudjuk, ez az offenzíva csupán előjátéka lett a híres berlini csatának, és a Harmadik Birodalom agóniája három hónappal meghosszabbodott; egyike a történelem elfeledett, ám mégis fontos ütközetienek.

    A pálya 256x256-os, kétszemélyes, német-orosz összetételű, közepén egy hatalmas várossal, vasúti rendezőpályaudvarral, Iparteleppel, folyami kikötővel. A térképen továbbá 3 repülőtér fekszik, ebből 2 "termel".
    Albert szerint bődületes az orosz túlerő, a németek védelmi előnyben vannak, támadóerejük pedig a terepviszonyok és a városi harc miatt nehezen tud érvényesülni.

    Jómagam mindkét oldalt kipróbáltam, oroszokkal másfél óra elég volt a győzelemhez, németekkel 3-4 óra kellett.
    Persze hozzá kell tegyem, hogy csak folyamtos őrléssel centiről-centire, házról-házra, sarokról-sarokra sikerült; és Albert szerint azonos "kvalitású" játékosoknál nem győzhet a német.

    A pálya egyébként letölthető a www.sudden-strike-maps.de honlapról, az RCM 2.0 menüpont alól.


    Minap irtam egy e-mail-t Schellének, de baszott válaszolni. Újabban a a Sudden Fórumon se mutatkozik.
    Legnagyobb sajnálatomra...