Silent Storm - Sentinels
  • Kotomicuki
    #13
    Ja, igen, a pénzkérdéshez:

    Ha elvállaljuk az első küldetésünket - nem kell megcsinálni, csak elvállalni (az 1/2-őt érdemes kerülni, főleg a mentés-visszatöltés nélkül játszóknak: az elzárt épületbe való bejutás nagyon húzós, főleg kezdő emberekkel és -felszereléssel), akkor megnyílik a német terület, ahol a kezdőkörtől jobbra van a bankrablásos ecouter, ahonnan >70k fölött kehet hozni, ha van legalább 3 ember velünk. Ez a 3 lehet a 2-2,5k-s sávból (Axel, Carm, Gator - belőlük max. az utóbbit "érdemes" megtartani, mert ő már "0-ás", míg az előbbiek "-2" és "-1"-esek, de a katona helyett is jobb választás Fritz, aki "+2-es"), a lényeg, hogy a hátizsákjukban legyen elég hely a cigöléshez - és ne hulljanak el. Rájuk az encouter-eket járva és onnan hazacuccolva, majd eladva a dolgokat, kereshetjük meg a pénzt. (A bevezető 3 részéből max. 4k-t lehet összelapátolni, amivel akár Tadas-t is megvehetjük és így tűzerőnk biztos, hogy lesz, csak így tovább tart a maradékra a pénz összegyűjtése.)

    Utána érdemes a tudóst megmenteni (4 ember elhoz mindent, ha edzünk is az MP 38-akkal - kevesebb lőszer, de még mindig olcsóbb így, mint pénzért pöttyöket venni, pláne az elején), majd az ügynököt lekapcsolni (5 ember el tudja hozni a szajrét), végül a Penemunde-ést elvállalni (így itt az utolsó ellenfél meg fogja magát adni és nem kell annyira erőltetni a közel öngyilkos rohamot a folyosón - az extra emberre ettől függetlenül, külön kell vadászni, annyi könnyítéssel, hogy megáll és lehet rá lőni, nem fut el egyből), ahol a folyosók végét lezáró deszkázást áttörve, közel 30k-t zsebelhetünk be (ide már 6 fős csapattal érdemes lejönni, hogy a javát elvihessük a cuccoknak).

    Érdemes ezen kívül minden küldetésre a minimális felszereléssel elindulni (fegyver + 20-30 lőszer, automatáknál ennek a kétszerese, max. és kötszer, ill. az utásznak zártörő és hatástalanító eszközök), az ellenfelektől hulló dolgokkal kiegészíteni a készleteinket, hogy minél több mindent el lehessen hozni, hogy minél több pénzre lehessen szert tenni - és minél előbb.

    Karaktergenerálás:

    A sniper (kiváló észlelő- és lő-képességek, jó rejtőzéssel -> a legjobb variáció) a nyerő a katona (automata fegyverek: sarok- és közelharc specialista, átlagos-gyenge rejtőzködési és észlelési képességekkel) és az utász előtt - a többi a futottak még kategória és szükségtelenek is, ha már tud a játékkal játszani az egyén.
    A pontkiosztásnál a 2-10-8 a legjobb a 2-8-10 max. az utásznál érheti meg - neki az Intelligencia az elsődleges képessége, ez fog még pontokat kapni és emiatt gyorsabban lépni a szinteket: az előrébb tartó szintjenek akciópont-többlete nagyjából egálban van a 2-10-8-aséval, de a mérnöki képességei jóval jobbak, ami a játék első felében hasznos tud lenni.
    A 7. szint elérésekor (és minden további 7. szintnél) a karakterek fő képessége (erő: katona, gránátos, ügyesség: sniper, felderítő, int: mérnök, felcser) nő egy ponttal, míg a 14. szinten már a másodlagosoké is: ekkor már, összesen 4 tulajdonságponttal van többje (20 -> 24), mint induláskor - ha rendesen edzve vannak a karakterek!

    A felveendő és megtartandó NPC-knél ezt is érdemes figyelni. Általában a drágábbak extra tulajdonságpontokkal érkeznek, míg az olcsóbbaknak akár kevesebbje is lehet az átlagos és összesített 20-nál. Azonkívül a szintjükön elérhető max. pontok közelében vannak az elitebb egyének: nem kell őket edzeni, vagy súlyos, további pénzösszegeket rájuk költeni (spot és interupt a legfontosabbak), hogy azok elérjék a már kívánatos szintet.

    A jó csapat - szvsz - áll egy utászból (akadálymentesítés és csapdaállítás), egy katonából (közelharc-roham- és gránátos feladatkör), valamint 4 sniper-ből ("A" tűzerő, távolra is megbízhatóan, ill. lopakodás-helyezkedéssel és spot-tolással egybekötve). Ehhez az értelmes arcok:
    - L.A. - harci utász (neki is elegendő a mérnöki pontja, szinte mindenre)
    - Fritz - az egyetlen "értelmes" katona, mer' má' kész van :)
    - Tadas - ízlés szerint fejleszthető, "0-ás"
    - Arvid - már kész sniper (Tadas-t és a main karaktert - ha az sniper - is ilyenre kell csinálni, hogy hatékony legyen)
    - Viper - a legjobb "felderítő" is egyben, egy távcsöves puskával a kezében

    A sniper-eknek az utolsó előtti "fája" a legfontosabb, ez adja meg nekik azt a pluszt, amiért igazán megéri őket választani és alkalmazni: növelt lőtávolság, -sebzés és mindig kritikus sebzés (egy fejlövés: egy halott, vagy súlyos sebesült, rosszabb esetben - ezzel van, hogy a PzK-ből egy lövéssel szedik ki a kezelőjét..., főleg Viper).