• [NST]Cifu
    #17
    Bizony! A idióta tudósok és mérnökök nem értenek hozzá! Majd én megmondom a frankót! Ahelyett hogy az anyag-antianyag reaktorokon és a warp hajtóművön dolgoznának ilyen elavult és értelmetlen dolgokra fecsérelik az időt!


    Abba már nem gondolsz bele, hogy nagyobb űrjárműveknél mennyivel egyszerűbb egy napvitorla (még a több négyzetkilométeres vitorla is minimális méretűre csomagolható össze, tömege szintén elenyésző), mint a rengeteg üzemanyag elégetésével való eljutás a célállomásra. A napvitorla amúgy nem a Mars pályára való eljutásra való, hanem a külső bolygók (Jupiter és attól kifele) elérésére, sőt azon is túl, akár a naprendszer határain kívülre való utazásra valók. A napvitorla számtalan előnnyel rendelkezik, az egyik, hogy nem kell hozzá üzemanyag, így súlyt takaríthatnak meg. A másik nagy előnye az elérhető sebesség, ami ugye a meghajtáshoz használt reakcióerőt keltő anyag sebességétől függ, a kémiai rakéták esetén ez általában 3-4.000m/s környéke, az ion-hajtóműveknél olyan 30-40.000m/s, a napvitorlánál pedig ugye ez ~300.000km/s...
    Igaz, hogy rengeteg idő kell, amíg felgyorsul, de jelenleg a napvitorla tűnik a legreálisabb megoldásnak, hogy eljussunk egy másik naprendszerbe...

    Ami a fékezést illeti: a naprendszeren belül a bolygók gravitációja, illetve gázóriásoknál és légkörrel rendelkező bolygók esetén a légköri fékezés (a légkör felső rétegébe való belépés) a legkézenfekvőbb megoldás. Ha egy másik naprendszerbe megyünk, akkor pedig ott az ottani nap...