• [NST]Cifu
    #13
    A szerkezet egyszerűen elposszant mindkét esetben

    Tévedés. A Challanger esetén az indítás a szilárd gyorsítórakétáknál megadott hőmérsékleti határértéken kívűl történt. Azt már sose tudjuk meg, hogy megtörtént volna-e a katasztrófa ha mondjuk plusz 10C° körül lett volna a hőmérséklet az indítás elött...

    A két katasztrófa szerintem azt jelzi, hogy maga a rendszer marha veszélyes.

    Ezt gondolom mint a témához tökéletesen értő űrhajómérnök jelented ki. :P
    És mint fent is említettem, az 1985-ös katasztrófánál az emberi felelőtlenség is bejátszott...

    Ha jelentősen csökkenteni akarjuk a kockázatot, az viszont eszméletlenül költséges. Pl az első két küldetés dublőrözése.

    Dublőrözés? Ez miféle szakszó? Még sose hallottam róla. :))