• NEXUS6
    #11
    Oks, akkor 100-ból egy gebaszt váratak, de kettő lett; és ez viszont már sokkal rosszabb statisztika.
    Szerinted most még vagy száz indítás alatt nem lesz semmi huncutság, szerintem meg valószínűleg igen!

    A 200. indítás körül majd visszatérünk erre, ok?

    Szerintem is marha jól néz ki statisztikailag, hogy a 113-ból 111 sikeres. A gond az, hogy az a két sikertelen viszont egyben a földkeregség legnagyobb űrkatasztrófája volt. Egy megszakított felszállási, vagy leszállási eljárás ugyan ilyen statisztika rontó lenne, csak csak az a gond, hogy ilyenek nem voltak. A szerkezet egyszerűen elposszant mindkét esetben, és magával vitt összesen 14 embert. Ez viszont szerintem konstrukciós hiba. És mint mondtad olyan nincs, hogy most már megnyugodhatunk mert a kötelező gikszer letudva, és most már évtizedekig elrepül a szerkezet.
    A két katasztrófa szerintem azt jelzi, hogy maga a rendszer marha veszélyes. Ha jelentősen csökkenteni akarjuk a kockázatot, az viszont eszméletlenül költséges. Pl az első két küldetés dublőrözése. Ha a biztonságot fenn akarják tartani, a továbbiakban mindet dublőrözni kellene, vagy az indítási naptárt úgy megszervezni, hogy egymást biztosíthassák a repülések, szerintem ehhez jelentősen sűríteni kellen az indításokat ami ugye eszméletlen magas költség vonzatú lenne. Pedig program az lenne bőven.

    Szóval, megint annyira lesz biztonságos, amennyi pénzt szánnak rá. Márpedig az iraki háború csak húzódik, a költségvetési hiány meg csak növekszik, a gazdaság meg már vagy 5 éve stagnál.