#10
A szilárd hajtóanyagú rakétahajtóművek fő előnye az egyszerűség: kell egy hosszúkás égőtér, amit feltöltenek a szilárd hajtóanyaggal, a végére egy fúvóka, és kész is van.
Folyékony hajtóanyagnél kell legalább két tartály, azokhoz szivatyúk és csőhálózat, amelynek szabályozhatónak kell lennie, hogy a rakétahajtóműhöz eljusson a nafta, és kell maga a rakétahajtómű. És akkor még nem beszéltünk a hajtóanyagról, mivel a rakétahajtóművekbe alkalmazott folyékony üzemanyagok egy része vagy nagyon alacsony hőmérsékleten forr (vagyis kriogén, pl. a folyékony oxigén), vagy erősen mérgező, esetleg toxikus (pl. hidrazin), amelyek pedig nem ebbe tartoznak, azok többsége túl kis hatásfokú...
Amikor a költségek és a fejlesztésre fordítható erőforrások korlátozottak, akkor nem nehéz a döntés, melyiket válasszák...