új magyar stratégia
  • ratgab
    #620
    Előző résszel is játszottam (ott az irdatlan csaló gép rontotta az összképet: maxos seregek 2 perc alatt termelődnek, mikor mi csak egyszerű újjoncokat tudunk besorozni), de ezt a mostanit igencsak kétségek közt kezdtem.

    Először maga a harc ugyanolyan élettelen, mint az első részben. Ugye teljes mértékben Total War koppintás, ellenben nem érzed a fegyverek súlyát, katonák erejét (hülyén hangzik, de úgy érzem mikor a támadó animációt nézem, mintha a levegőt püfölnék katonáink).

    Ellenben az új Albion nagyon szép lett, nem olyan steril, mint az első részben, itt megemlíteném az új UI-t is, ami tetszetős.

    Hatalmas, ismétlem HATALMAS pirospont az új adventure-ök és szöveges questekért. Újból hozták az első rész színvonalát, de immár felolvassák nekünk a szöveget, ami NAGYON hangulatos (narrátorunk elváltoztatja a hangják a különböző embereknél: gyereknek gyerekes hang, papnak más, mint egy lovagnak... Fantasztikus. Ha csak ennyi lenne a játék, szöveges küldetések összessége az is baromi szórakoztató lenne.

    Játékmenet is átalakult: Immár különböző városokból lehet katonákat felfogadni és nem kell oda ellátogatnunk ezért. Minden településen lehet építkezni, melyek általában az ott toborozott katonáinak fejlesztik (nagyobb életerő, nagyobb támadási érték).

    Diplomácia már itt az elején is igen fontos szerepet tölt be: Barátkozhatunk, majd szövetségre léphetünk szomszédaikkal, melynek gazdasági hatása is van és minden egyes döntéshez szöveges választási lehetőséget is kapunk (pl.: kereskedelmi egyezmény esetén 3 opció közül választhatunk, amikor is minél többet vállalunk, annál többet nyerhetünk).

    Minden egyes Adventure végkimenetele befolyásolhatja megítélésünket a birodalomban: Egy menekült csoport át akar haladni egy városon, ahol is az őr nem akarja őket átengedni, mivel állítólag loptak valamit. Nekünk kell eldönteni mi legyen. A menekültek vezére bevallja, hogy ő tényleg tolvaj, de ha segítünk pénzt kapunk tőle és szervezetétől:

    A; Elfogadjuk a pénzt és kimentjük őket, így pénzhez jutunk és javul a megítélésünk szervezetével (tolvajok, bérgyilkosok, ha jóban vagyunk velük kérhetünk tőlük szívességeket), de romlik az adott terület hűbérurával

    B;Átadjuk az őrnek, aki lecsukja őket, így romlik a szervezettel megítélésünk, de kapunk egy kisebb összeget az őrtől (alacsonyabbat, mint a tolvajtól) és kissé javul a hűbérúrral a kapcsolatunk.

    C; Átadjuk az őrnek, de előtt megkínozzuk, hogy elárulja, hol vannak az elrejtett kincsek, így javul a hűbérúrral nagyban a kapcsolatunk, de a szervezettel nagyban romlik.

    Harcrendszerben a mágiát igen csak gyengítették. Előző rész támadóvarázslata 1 csapással kiírtott egy íjászcsapatot, itt csak 50 %-át ölte meg.

    Folytathatnám még a felsorolást, de nem akarok Novellát írni, eddig nem rossz a játék.