tau ceti#69
Hmm.A valós idejű(inkrementális) megjelenítés a 1 lépésben követi csak vissza a dolgokat a fényforrásig.Kettő vagy több visszakövetési pont steciles trükkökel valósítható meg.
Ha ezt érted ray-tracing alatt,akkor már most ebben van részünk.:-)
Mi is lenne a ray?Ugye a nézöpontbol viszaindulva metszük a felületet(tök mndegy a teszeláció modja,hogy kvadratikus v. poligon,max a kvadratikus/poliline felület lassabb lesz 100*),majd a talált felületi végpontra viszaszámolunk valailyen szródásfügyvényel,meghatározzuk a sugárirányt,esetleg a szineloszlás szerint rgb-re másmilyen szögekkel,majd bizsgálju a pontbol látható felületeket.Ezt gyakolratilag a fényforrások mérete és a felületi minőség alapján bizonyos minimális számú lépésben el kell végezni,különben a fényforrások nem világítanak,illetve jópofa artifactok jönnek elő!
Tehát a felületi elemek növekedése mit is hoz magával?Először is,a metszéspontmeghatáorzás előre nem jósolható modon alakul,vagyi a fő memóriábol kell viszonylag kis adatcsomagokat előbányászni.Ennek következtében a pixelszámmal arányosan csökken a sebesség és a memóriaigény.
A rekurziv sugárkövető fügvény úthoszának növekedése,ami több felület esetén mindenképpen előjön ha el akarunk jutni a fényforrásba,további sebeségvesztést eredményez.A geometriai részletesgé növekedése is szintugy drasuztikusan rontja a sebességet.
Továbbá ott van hogy igazábol csak poligonoknál lehet geometriai LOD-ot alkalmazni...
Tehát mondjuk power vr technikával csinálunk egy képet,300kpixel,akkor ennyi metszés kell.Ha tovább megyünk,akkor a metszések száma arányosan növekszik.Helyezzünk bele új objektumokat(feltételezve hogy lodoljuk a cuccokat,és minden az optimális poligonszámon van.)
Ha ezeket nem helyezzük bele a sugárkövetési útba újabb metszéspontokkal,akkor biz kellemetlen élményben lesz részünknem látszódnak a tükröző felületeken,illetve nem látszódik az árnyékuk.
Tehát:a poligonszám növelése a képalkotás miatt tényleg csak kismértékben befolyásolja a sebeésget,de az objektuok számáva legyütt növelni illik a sugármetszések számát is ,ami viszont drasztikusan rontja a sebeséget.
(ezt még át kell gondolnom,methogy soha nem foglalkoztam ray-tracingal.)