tau ceti#63
A poligonok a teszeláció során jönnek létre.Nem muszáj velük számolni,de ha kvadratikus illetve spline felületekböl számolod ki a sugármetszéseket,akkor khm... szóval nem lesz valami gyors a megejelenítés.Ráadásul a scene létrehozása és leprogramozása sem lesz egy triviális feladat.Szóval ez egy eléggé elvetélt ötlet...(obj:a csg fák azok nem egy vertexlista,tehát nem lehet kihasználni a nagy sávszélességet,hanem az alacsony latencí a nyerő.De még úgy is tetűlassú lesz...)
A megivlágítási algoritmusank pedig azért használják ezeket az inkrementális cuccokat(amik tulajdonképpen már nem teljesen ezek...)mertugye a ray-tracingnál egy kis méretű flület modelbekerülése nagyságrendi lassulásokat tud hozni.Tehát a scene méretével nem lineárisan,hanem exponenciálisan növekszik a számítási teljesítményigény,mig inkrementális képszintézisnél lineráisan növekszik.Tehát ez a ray-tracing megoldás valós idejű megjelenítésnél max. kisméetű demoknál müx,egyébként csak egyes elemeket lehet ilyen módon rednerelni.(pl. a türöknél használt stenciles cuccok közel álnak ehez,öszeházasítva egy ps-el jó kis rayos rednerelést lehetne öszehozni,addig míg nem fordítasz egybe több tükröt...)