• tau ceti
    #34
    A ps2 teljesen más.Ugye a box cpu->vertexshader->texura kitömörítés->renderelés vonalat úgy követi,hogy csak az elsőt végzi a p3-as,addig az EE-nél az első 3 feladat a procin belül marad.
    Gyakoraltilag az EE 4 procit foglal magában,az egyik ugye maga a konvencionális cpu,ami azért rendelkezik brutál vektrorrészel,a másik kettő pedig a két vu,illetve az mpeg kitömörítő.

    Az EE-nél a nehézséget az okozza,hogy a 4 db procit,a fő rednsermemóriát és a grafikus kártyának a sávszélességigényét úgy kell kiegyensúlyozni alacsony szinten,hogy királyul menjen a progi.A gond csak az,hogy az egyes egységekhez pár kbytes cache-k vannak rednelve , amik megnehezitik a dolgot.
    Ezzel szemben az xbox rendszere nagyságrendekkel kevesebb munkát igényel,és igaz ugyan hogy a teljesítménye valahol ott van ahol a ps2-é,csak éppen a maximum kihozatalához nem kell phd-val rednelkezni és nem igényel több hónapos opitmalizálást.
    Rányomod a p3-ra a fizszimet és az ütközésvizsgálatot,a vs nyomatja kifele a poligonokat anélkül,hogy a programozonak irási-olvasási és sávszélességmarhaságokkal kellene foglalkoznia,és kész.Igaz ugyan,hogy a sávszélesség limitált az egységek között,viszont a kommersz cpu akkora cache-t tartalmazz,ami lazán kielégítit az igényeket,ráadásul a videochip is jóféle tömörítő algoritmusokat tartalmaz,meg aztán ott van a pixel saheder.

    Ja,az utobbit pedig nem ,illetve iszonyatos erőfeszítések árán potolja csak az EE,hiszen itt alapvetően cpu feladatrol van szó.


    A pentium proci belső adatbusza256 bites,a p3-nak 128 bites az fpu-ja.

    Az EE legjobb esetben is 64 bites.:-)
    Ha a regiszetméreteket akarod nézni,akkor az integer regiszterei 16bitesek.


    Egyébként a vu0 dedikált csatornával rednelkezik a cpu,a vu1 pedig a GS felé,de ez nem jelenti azt hogy ne lehetne őket másmilyen konfigban dolgoztatni.Objektíve mindkettő hozáfér a fő rednszerbuszhoz...
    A SIMD jelentése SingleInstructionMultipleData.Ennek szerinted mi köze van a cpu cím,utasítás és ált. használatú regisztereihez?Mertugye azoknak kéne 128biteseknek lenni,nem a simd regisztereknek.