10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #76
    Na, közben ehez még akartam írni, csak mindig elvonták a figyelmemet :)))

    Ezen kívül jellegzetes, de nem kötelező (lásd Hollandia) tartozéka a gépnek az úgynevezett "turbán".

    A milliméter hullámhosszú radar azért érdekes, mivel ez szükséges a "Longbow Hellfire" rendszerhez. Az AH-64D csak ezzel rendelkezik azzal a képességével, hogy ne kelljen "feldugnia" a fejét a cél megsemmisítéséhez, elég, ha a radar "látja" a célt. Az US Army azt tervezi, hogy a költségek miatt 3+1 gépes egységeket hoz létre, amely 1 "turbános" AH-64D-ből és három "kopasz" AH-64D-ből áll. A "kopasz" gépek is vihetnek Longbow Hellfire rakétát, ez esetben a "turbános" gép navigátora a radarral kijelöli a célt, amely a számítógépes adatcsatornán átkerül a "kopasz" gépre, és annak navigátora ez alapján indithatja a rakétát, amelyet a "turbános" gép fog a célra vezetni. A teljes gépállomány felújítása az AH-64D szintre 2009-re várható.

    Felváltására már készül az RAH-66 Comanche.

    A Comanche eredetileg valóban az Apache leváltására készült. Ám az Apache fejlesztéseknek (és a RAH-66 magas rána) köszönhetően a tervek szerint az AH-64 továbbra is megmarad "verőlegénynek", míg a RAH-66 feladata elsősorban a felderítés, illetve a veszélyesebb/fontosabb célok leküzdése lesz.