
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#66527
A videót ismerem és pont ebből indult el az egész kérdés. A videón látszik az, hogy az azimut tartomány két széle közötti célokat tizedmásodperces (!) eltéréssel deríti fel és ahogy többet pásztáz az adott zóna felett úgy talál meg és vesz követésbe stabilan több célt és csinálja több pásztázás után a folyamatos trackképzést.
Ez alapján nekem az jött le, hogy ismeretlen sáv és elevation átfogással, de az azimut tartományt tizedmásodperc alatt lefogja az AESA. Még, ha feltesszük, hogy a lenti teszten csak egy sáv volt - amit erősen kétlek, mert soha nem tenné meg ennyi cél azt a szívességet, hogy egy igen szűk magassági tartományban repüljön - akkor is iszonyatosan gyors, mert egy sáv kerül tizedmásodpercbe. Tehát, ha még több sáv is van, akkor is cirka 1 sec alatt 2 fokos nyalábbal is simán letapogat akkora térrészt, mint egy mechanikus radar 12-16 másodpercig tart. (4 sáv +/- 60 fok) Ebből tehát extrapolálva kijöhet az, hogy a teljes elavation és azimit tartomány is kb. 2-3 másoperc, ami sokkal nagyobb folyamatosan figyelt térrészt tesz lehetőé és a gyors pásztázással mehetett ugye a R-33 SARH valódi szimultán célleküzdése is.
Ehhez képset a Patriot és Sz-300 tűmegvilágítója másodpercenklént százas nagyságrendű tűnyalábot tud - legalábbis Hpasp ezt mondta - de ezekkel azt csinálja, hogy időosztásosan több célnak szúr be. Így van szimultán célrávezetés, de Calm Shell vagy más radar is kell a tűnyalábozáshoz, legalább a célok követésbe vételéhez, utána már sanszosan a tűzmegvilágító radar sanszosan képes célköetésre, ha a CS alapján megvan az összes cél, hiszen az 1 fokos tűnyalágbokkal azért már lehet célkövetést csinálni.
Viszont, ha másodpercenként kb. 200 tűnyalábbal számolsz és az 1x1 fokos akkor mire végigmegy a +/- 60 fokon és repülőgépnél a 4 bar esetén 10 fok eleavationnal, az jelent 2x60x10 = 1200 tűnyalábot, ami 6 másodperc, de úgy, hogy nincs átfedés a nyalábok között, ami szeritnem nem lehetséges több ok miatt sem. Azért ez nem túl acélos, Hpasp szerint gyakorlatilag teljes elméleti az, hogy a tűzvezető radar tűnyalábokkal dolgozzon magának, mert irgalmatlan veszélyes és lassú, nem véletlen van a "kétradaros" módszer.